2017. február 8., szerda

Sajtos-sós pöffeteg.




Sokszor találkoztam már az interneten különböző édes pöffeteg variációkkal, de lehetséges vannak olyanok akik éppen egy sós változatot kóstolnának meg szívesebben. Így voltam ezzel én is, és gondoltam teszek egy próbát, majd kicsit átformáltam a tésztát, és megsütöm a saját ötletem alapján összeállított sajtos-sós pöffeteget. A tésztagolyóknak a felét egy csipet pirospaprikával összekevert lisztbe forgattam, még a másik felét szezámmagba, majd irány a sütő. Sütés közben izgatottan be-be kukucskáltam a sütőablakon, és megelégedéssel nyugtáztam, hogy szépen növekednek, sülnek a pöffetegek. Alig győztem kivárni, hogy legalább langyosra hűljön, és megkóstolhassam. A végeredmény pedig magáért beszélt, mert pikk-pakk elfogyott az utolsó morzsáig.





Hozzávalók 20 db-hoz:

25 dkg liszt
6 dkg vaj
10 dkg reszelt sajt (edami, trappista...)
2 db tojás (nagy)
1/3 csomag sütőpor
2 ek tejföl
1 tk só
őrölt fehér bors (ízlés szerint)
ízlés szerint szezámmag a beleforgatáshoz




A puha vajat keverjük össze a reszelt sajttal, a tejföllel, a sóval, és ízlés szerint őrölt borssal.

Ezután egyesével keverjük hozzá a tojásokat, hogy egy sima masszát kapjunk. 

Ezután szitáljuk hozzá a sütőporral összekevert lisztet, és keverjük, gyúrjuk össze a tésztát, majd tegyük legalább egy órára hideg helyre, vagy a hűtőbe. (ha túl száraz lenne, akkor még egy kevés tejfölt keverjünk hozzá)

A tésztából formázzunk nagyobb diónyi golyókat, majd ízlés szerint hempergessük meg szezámmagba. (meghempergethetjük még pl. köménymagba, vagy egy csipet pirospaprikával összekevert lisztbe)

Egy tepsit béleljünk ki sütőpapírral, majd egymástól távolabb, helyezzük rá a golyókat.

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd közepes hőmérsékleten 20-25 perc alatt süssük szép pirosra. A sütőből kivéve a tepsin hagyjuk teljesen kihűlni.





Az elkészült pöffeteg tésztája kívül ropogós, belül pedig finom puha.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése