2013. április 18., csütörtök

Medvehagymás kalács.



 Idén is elkapott a medvehagyma őrület, és igaz az időjárás kicsit közbe szólt, de végül mégis csak megjelent a zöldségesnél a medvehagyma. Így aztán ameddig szerencsém van és hozzájutok, szinte naponta készül belőle valami finomság. Most éppen egy medvehagymás sós kalácsot sütöttem, és mondhatom hogy nagyon finom lett. A tésztája igazán könnyű, és a medvehagymának köszönhetően nagyon ízletes. Reggelire, vagy éppen vacsorára, némi füstölt kolbásszal, vajjal, retekkel és újhagymával....... kínálhatjuk.






 Hozzávalók:


40 dkg liszt
10 dkg vaj
2,5 dkg élesztő
1 tk kristálycukor
1 dl tej
1 dl víz
1,5 dkg só
8 dkg medvehagyma
1 tojássárgája (+ 1 tojás a lekenéshez)
szezámmag






A vajat olvasszuk fel, majd keverjük össze a tojássárgával. Ezután öntsük bele a kenyérsütőgép üstjébe, majd öntsük hozzá a langyos tejet és a vizet.

A lisztet keverjük össze a sóval, majd kanalazzuk rá a folyadék tetejére, végül pedig morzsoljuk rá az élesztőt és szórjuk rá a kristálycukrot.

Ezután dagasszuk meg a tésztát, majd osszuk el két részre. Az egyik részt tegyük bele a kilisztezett kelesztőtálba.

A medvehagymát botmixerrel pépesítsük, majd gyúrjuk bele a másik fele tésztába. (én visszatettem a tésztát a kenyérsütőgépbe, majd rászórtam az összeaprított medvehagymát és elindítottam a dagasztó programot és így kevertem bele a tésztába)
Ezután ezt a tésztát is tegyük bele a kelesztőtálba, majd langyos helyen kelesszük 30 percig.

Egy hosszúkás sütőformát béleljünk ki sütőpapírral.
A megkelt tésztákat formázzuk sütőforma hosszúságúra, majd fonjuk össze. Ezután óvatosan helyezzük bele a formába, majd konyharuhával letakarva kelesszük 30 percig.
Amikor a tészta újra megkelt a tetejét kenjük le egész felvert tojással, majd ízlés szerint szórjuk meg szezámmaggal.

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd közepes hőmérsékleten kb. 35-40 perc alatt süssük készre. (én légkeverésnél 150 fokon, 35 percig sütöttem)

A sütőből kivéve pár percig hagyjuk a formában a kalácsot, majd helyezzük rácsra, és hűtsük ki egészen.

Tálalhatjuk reggelire, vagy éppen vacsorára vajjal, füstölt kolbásszal, és primőr zöldségekkel.

4 megjegyzés:

  1. Gyönyörű a kalácsod is, a fotód is, a kínálat is, jól meg is éheztem. Csak nyelek nagyokat.

    VálaszTörlés
  2. Csodaszép lett és nagyon jó ötlet ez a medvehagymás kalács. Kár, hogy nekem nincs:)

    VálaszTörlés
  3. Hm, ez nagyon finom lehet! Igazi magyaros ízkavalkád!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon finom lehet! Jó párosítás :)

    VálaszTörlés