2013. március 29., péntek

Baconos-tojáskrémes kalács.




A húsvéti ünnep elmaradhatatlan része a kalács. Az előző években mindig édes kalácsot sütöttem, (receptek itt megtalálhatóak) most viszont szakítva a hagyományokkal megsütöttem az első sós kalácsot. Amikor rábukkantam a receptre, rögtön eldöntöttem, hogy mindenképpen megfogom sütni. Bizony jól döntöttem, mert a kalács tésztája a baconnek, és a tojáskrémnek köszönhetően igazán szaftos, és isteni finom. A húsvéti sonka mellé természetesen minden évben főtt tojás is kerül az asztalra, de általában mindig marad belőle, mert a család egyik fele túl száraznak, (fojtósnak) találja így a tojást. Most viszont a főtt tojást mustárral, tejföllel, és fűszerekkel ízesítve belesütöttem a kalácsba, így már nem száraz, és biztos vagyok benne, hogy mindenkinek ízleni fog. Ennek a próba sütött kalácsnak legalábbis nagy sikere volt, gyorsan el is fogyott. Így aztán bátran merem ajánlani mindenkinek.







Tészta hozzávalói:

 15 dkg bacon
8 dkg Vénusz margarin
40 dkg sima liszt
10 dkg rétes liszt
3 dkg élesztő
2,5 dl langyos víz
1 tk cukor
2 tk só
2 db tojás + 1 a lekenéshez


A bacont kockázzuk fel apróra, majd egy serpenyőbe olvasszuk fel a margarint és adjuk hozzá. Ezután állandó kevergetés mellett, süssük szép pirosra. Végül szedjük ki a zsiradékból, majd hűtsük ki.

A kétféle lisztet keverjük össze, majd keverjük hozzá a kihűlt bacont, és a sót.

A tojásokat üssük bele egy tálba, majd villával kicsit verjük fel. Ezután keverjük hozzá a bacon sütésénél visszamaradt, kihűlt zsiradékot, és a langyos vizet.

A kenyérsütőgép üstjébe öntsük bele a tojásos keveréket, majd kanalazzuk rá a lisztes-baconos keveréket. Ezután a liszt tetejére szórjuk rá a cukrot, majd morzsoljuk rá az élesztőt. 
Indítsuk el a dagasztó programot, és dagasszuk meg a tésztát. (én kétszer egymásután indítottam el a dagasztást, így egy szép sima tésztát kaptam) 
Természetesen kézzel is megdagaszthatjuk a tésztát!!!!

A megdagasztott tésztát ezután tegyük egy kilisztezett kelesztőtálba, majd langyos helyen kelesszük egy óra hosszán át.
Közben készítsük el a tölteléket.





 Töltelék hozzávalói:


 6-8 db tojás
2-3 ek tejföl
2 ek kukoricaliszt
őrölt fehér bors
szerecsendió
2 tk dijoni mustár



A tojásokat főzzük keményre, majd vágjuk össze apróra.
Ezután keverjük össze a tejföllel, a mustárral, a kukoricaliszttel, ízlés szerint sóval, a szerecsendióval, és az őrölt fehér borssal.


A megkelt tésztát nyújtsuk ki kb. 1 cm vastag téglalappá, majd egyenletesen kenjük rá a tojásos tölteléket.
Ezután a hosszabbik oldalától indulva, tekerjük fel szorosan. (úgy tekerjük fel mint a bejglit)

Egy 26 cm-es tortaformát zsírozzunk és lisztezzünk ki, majd a feltekert tésztát óvatosan helyezzük bele. (én a forma közepébe tettem egy fóliába csomagolt poharat, hogy koszorú formát kapjak)
Ezután több helyen böködjük meg a tésztát, hogy sütés közben a gőz eltudjon távozni. Végül kenjük le felvert egész tojással, majd konyharuhával letakarva, szobahőmérsékleten kelesszük 30 percig.

Melegítsük elő a sütőt, majd közepes hőmérsékleten süssük a kalácsot 40-45 percig, tűpróbáig. (én légkeverésnél 150 fokon, 40 percig sütöttem)

A sütőből kivéve hagyjuk pár percig a formában, majd helyezzük rácsra, és hűtsük ki egészen.

Tálalás előtt ízlés szerint szeleteljük fel, majd kínáljuk a húsvéti sonka mellé.

4 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta lett a töltött kalácsod, finom lehet!

    VálaszTörlés
  2. Végre látok egy sós kalácsot is... Nagyon guszta, megkóstolnám! Áldott Húsvétot Gizikém!

    VálaszTörlés
  3. Muy lindo se ve delicioso me llevo un trozo para mi desayuno.abrazos y abrazos.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszta, és kellemes tavaszias a fotó. :)

    Áldott, szép Húsvétot, jó pihenést kívánok!

    VálaszTörlés