2018. január 30., kedd

Tárkonyos húsgombócleves.




Nekem sokszor gondot okoz, hogy éppen mit is főzzek ebédre, főként télen milyen leves kerüljön az asztalra. Mi ugyan mindig ebédre eszünk főtt ételt, de gondolom vannak akik inkább vacsorára főznek, nekik is ajánlani tudom ezt a könnyű, és egyszerű levest. Míg nyáron inkább a krémleveseké a főszerep, addig télen szeretek kicsit laktatóbb leveseket főzni, mint pl. ez az egyszerű húsgombócleves. Mivel nagyon szeretem a tárkony ízét, és illatát, így a levesből sem sajnáltam ki, de ez már ízlés dolga. Levesbetétnek én galuskát szaggattam a levesbe, de ettől el is tekinthetünk, mert a sűrűbb, zöldséges leves a húsgombóccal is igen laktató.





 Hozzávalók:

30 dkg darált hús (pl. sertéscomb)
2db sárgarépa
1 db petrezselyemgyökér
1 vastagabb szelet zeller
1 db vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
1 tk ételízesítő
őrölt fekete bors
csipet szerecsendió
tárkony (ízlés szerint) 
2 dl tejföl
1 tk liszt
1 db tojás (közepes)
2 ek olaj
1,5 l víz




A darált húst ízlés szerint sózzuk, borsozzuk, adjuk hozzá az egész tojást, majd alaposan gyúrjuk össze. Ezután nedves kézzel formázzunk kisebb gombócokat, majd tegyük félre.

A zöldségeket, a vöröshagymát, és a fokhagymát pucoljuk meg, majd vágjuk fel ízlés szerint.

Az olajat hevítsük fel, majd adjuk hozzá az apróra vágott vöröshagymát, és pároljuk pár percig.

Ezután adjuk hozzá az apróra vágott fokhagymát, pár pillanat múlva a zöldségeket is, majd keverjük alaposan össze, és pároljuk pár percig.

Ezután ízlés szerint szórjuk meg a fűszerekkel, majd a liszttel, keverjük össze, és öntsük fel a vízzel.

A zöldségeket főzzük félpuhára, majd tegyük a levesbe az előre elkészített húsgombócot, és főzzük készre. (közben ízlés szerint még utána ízesíthetünk, ha szükséges)

A tejfölt keverjük simára egy kevés forró levessel, majd állandó keverés mellett, csorgassuk a leveshez. Ezután főzzük még pár percig, majd tálalásig tartsuk melegen.

Én pl. galuskát is szaggattam a levesbe, mert így laktatóbb, de ezt ki is hagyhatjuk, a leves úgyis finom.

Tálaláskor merjük a levest tányérba, majd úgy kínáljuk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése