2017. május 17., szerda

Marcipános-epres kocka.



Napok óta nem volt időm süteményt sütni, szinte már elvonási tüneteim voltak. :) Hiányzott a sütemény is, és természetesen a sütéssel járó foglalatoskodás is. Így aztán elvettem a hűtőből egy csomag leves tésztát, majd a tavaly főzött eperdzsemmel kentem meg, és eperszeletekkel alaposan megpakoltam, végül pedig egyszerűen ráreszeltem a marcipánt. Kb. 15 percet a sütőben töltött, majd azt sem vártam meg hogy teljesen kihűljön, langyosan tálaltam. Amilyen gyorsan elkészült, olyan gyorsan el is fogyott a ropogósra sült tészta, a finom eperrel és marcipánnal a tetején.





Hozzávalók:

1 cs leveles tészta (Tante Fanny)
4-5 ek eperdzsem
15 dkg eper
15 dkg marcipán





Az előnyújtott leveles tésztát vágjuk fel egyforma kockákra, helyezzük sütőpapírral bélelt tepsire, majd kenjük meg eperdzsemmel.

Ezután a dzsemre helyezzük rá a felszeletelt epret, majd reszeljük rá a marcipánt.

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd közepesnél kicsit magasabb hőfokon 15-20 perc alatt süssük készre. (én légkeverésnél 160 fokon, 15 percig sütöttem)

A sütőből kivéve hagyjuk langyosra hűlni, mielőtt tálalnánk.

Tálalás előtt ízlés szerint szórjuk meg porcukorral, és úgy kínáljuk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése