2017. május 12., péntek

Epres-rebarbarás leveles pite.




A napokban a Tante Fanny csapata megajándékozott pár csomag leveles tésztával, így most linzertészta helyett, azzal készült a pite. A kertbe szinte az utolsó rebarbara szárakat vágtam le, és mivel a másik nagy kedvencem az eper, így most azzal párosítottam össze. A tésztát először megszórtam édes morzsával, hogy sütés közben a gyümölcs, és a tejszínes öntet nehogy eláztassa, majd készre sütöttem. Alig győztük kivárni, hogy kihűljön, és végre fel tudjam szeletelni.....





Hozzávalók:

1 cs leveles tészta (Tante Fanny)
40 dkg eper
20 dkg feldarabolt rebarbara
15 dkg porcukor
2 cs vaníliás cukor
2 db tojás (nagy)
2 dl Hulala (v. habtejszín)
1 cs vaníliás pudingpor
3-4 ek édes morzsa (pl. babapiskóta)





A rebarbara külső részét húzzuk le, majd daraboljuk fel, keverjük össze egy kevés cukorral, és hagyjuk állni egy fél órát. Ezután alaposan csepegtessük le, mielőtt a tésztára kerülne.

Az epret alaposan mossuk meg, csepegtessük le, majd ízlés szerint daraboljuk fel.

A porcukorhoz adjuk hozzá a vaníliás cukrot, a tojásokat, a vaníliás pudingport, a Hulalát (v. habtejszínt) majd keverjük simára.

A sütőformába tegyünk sütőpapírt, helyezzük bele az előnyújtott leveles tésztát, majd szórjuk meg az édes morzsával. (én babapiskótát morzsoltam össze, és azzal szórtam meg)

Ezután pakoljuk rá a feldarabolt epret, és az alaposan lecsepegtetett rebarbarát, majd öntsük rá a cukros-tejszínes keveréket.

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd közepes hőmérsékleten 40-45 perc alatt süssük készre. (én légkeverésnél 160 fokon, 40 percig sütöttem)

A sütőből kivéve hagyjuk pár percig a formában hűlni, majd helyezzük rácsra, és hűtsük ki teljesen.




Tálalás előtt ízlés szerint szeleteljük fel, és úgy kínáljuk. Ízlés szerint tálalhatjuk melegen is, egy gombóc vanília fagyival megkoronázva.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése