2017. február 6., hétfő

Hamburger zsemle (Sült húsos hamburger szendvics)




A hétvégén sült húst készítettem, és mivel kicsit elsokalltam, így maradt belőle. Mivel már jó ideje készülök hamburgerzsemlét sütni, így gondoltam itt a remek alkalom, és majd sült húsos szendvicset készítek. Eddig több receptet kipróbáltam már, de egyik sem került hozzám közel, nem voltam teljes mértékben elégedett. Gondoltam teszek még egy próbát hátha majd most..... és örülök hogy nem adtam fel, mert ezzel a recepttel elégedett vagyok. A zsemléket kettévágtam, majd sajttal, a maradék sült hússal, paradicsommal és paprikával megpakoltam, majd a hamburger szendvicset jóízűen fogyasztottuk el.






Hozzávalók 8 db-hoz:

50 dkg búzaliszt
10 dkg rétesliszt
10 dkg joghurt (v. 1,5 %-os tejföl)
4 dkg olaj
1 tk só
1 db tojás
2 dl tej
2 ek cukor
20 gramm friss élesztő

1 kisebb tojás a lekenéshez
ízlés szerint szezámmag a szóráshoz





A langyos tejet keverjük össze a cukorral, majd morzsoljuk bele az élesztőt, egy konyharuhával takarjuk le, és pár perc alatt futtassuk fel.

A keverőtálba tegyük bele az olajat, az egész tojást, a joghurtot, és öntsük hozzá a felfuttatott élesztőt. 

A lisztet keverjük össze a sóval, és szitáljuk a többi hozzávalóra, majd kb. 10 perc alatt dagasszuk meg a tésztát.  Addig dagasszuk a tésztát, még elválik a tál falától, és szép sima lesz. (természetesen kézzel, vagy kenyérsütőgéppel is megdagaszthatjuk a tésztát)

A kelesztőtálat vékonyan kenjük ki olajjal, majd tegyük bele a gömbölyűre megformázott tésztát, és azt is kenjük le vékonyan olajjal. Ezután fedjük le a tálat, majd langyos helyen 1-1,5 óra alatt kelesszük duplájára.

Amikor a tészta megkelt, borítsuk ki a tálból, és kézzel kissé lapogassuk el, majd vágjuk fel 8 egyforma cikkre. 

Ezután egyesével formázzuk szép gömbölyűre, majd helyezzük egymástól távolabb egy sütőpapírral kibélelt tepsire. (érdemes két tepsire elosztani, mert sütés közben megnőnek)

Ezután enyhén lisztezett kézzel, lapítsuk el kb. 2 cm vastagságúra a tésztagolyókat, majd takarjuk le egy konyharuhával, és szobahőmérsékleten kelesszük újra 30 percig.

Közvetlenül sütés előtt kenjük le tojással, majd ízlés szerint szórjuk meg szezámmaggal.

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd 180 fokon 25-30 perc alatt süssük szép pirosra. (én 180 fokon sütöttem alsó-felső állásnál 25 percig)

A sütőből kivéve spricceljük le hideg vízzel, majd helyezzük rácsra, és úgy hűtsük ki.

Mivel előző nap húst sütöttem, így a kettévágott zsemlére én egy szelet sajtot, majd a szálaira szedett sült húst, valamint szeletelt paradicsomot és paprikát tettem, majd szendvicsként kínáltam.


2 megjegyzés:

  1. Biztosan nagyon finom az általad közölt recept alapján sütött zsemle, de a miénket biztos nem szárnyalja túl. Mi hónapokig kísérleteztünk, amíg sikerült végre a tökéletes hambizsemlét megalkotnunk. Mi egy "hamburgerező" vagyunk, és nálunk csak olyat eszel, amiben a szívünk-lelkünk benne van, semmilyen ízfokozót vagy gyári "műszemetet" nem használunk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem vonom kétségbe hogy a Ti hambizsemlétek esetleg finomabb mint amit én sütöttem, de hidd el ez is ehető. Nem tudom, hogy éppen mire is gondolsz a "műszeméttel" kapcsolatban, de hidd el én sem szart eszek!!! Sőt, inkább feltételezem egy "hamburgerezőről" hogy figyelmen kívül hagyja a vendégek igényeit, és csakis a bevétel a fontos számára.

      Én Gizi vagyok, veled ellentétben a receptjeimhez, sőt még a válaszaimhoz is adom a nevem, nem pedig a névtelenség mögé bújva kritizálom a másik munkáját!!!!

      Törlés