2016. március 7., hétfő

Ananászos savanyú káposzta.




Sokszor gondban vagyok hogy egy-egy sült mellé milyen salátát kínáljak, így amikor megláttam ezt a remek receptet a Vidék íze magazinban, rögtön tudtam hogy hamarosan el is készítem. A hétvégén pedig adódott is rá alkalom, és nagyon jól illett a sült pulykacombhoz, és a sült krumplihoz. Tálalás előtt már jóval elkészítettem, majd hagytam kihűlni, és úgy kínáltam. A káposztát párolás előtt alaposan kinyomkodtam, így egyáltalában nem volt savanyú, sőt.... Nekünk nagyon ízlett, így ezután többször is a tányérunkra kerül majd ez a finom ananászos savanyú káposzta.






Hozzávalók:

80 dkg savanyú káposzta
1 db ananász konzerv (v. friss ananász)
1 db vöröshagyma
2 db babérlevél
4-5 db borókabogyó
őrölt bors
1 ek kristálycukor
2 dl fehérbor
1,5-2 dl ananászlé (v. víz)
2 ek olaj





A savanyú káposztának alaposan nyomkodjuk ki a levét. (majd ízlés szerint vágjuk fel kisebbre)

A vöröshagymát pucoljuk meg, majd vágjuk fel apróra.

Az olajat hevítsük fel, majd adjuk hozzá az apróra vágott vöröshagymát, és pároljuk üvegesre. Ezután szórjuk meg a cukorral, majd pár percig, kevergetve karamellizáljuk.

Ezután adjuk hozzá a savanyú káposztát, keverjük alaposan össze, majd öntsük fel a borral, és az ananászlével. Közben ízlés szerint szórjuk meg őrölt borssal, adjuk hozzá a babérlevelet, és a borókabogyót, majd lefedve pároljuk 20-25 percig. (közben keverjük át, és ha kell a folyadékot pótoljuk)

Amikor a káposzta megpárolódott, adjuk hozzá az ananászt és pároljuk tovább még pár percig, majd vegyük le a tűzről, és hagyjuk pár percig teljesen lefedve.

Az elkészült káposztát ízlés szerint kínálhatjuk melegen, vagy éppen kihűtve. Sült húsok mellé remekül illik. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése