2016. január 31., vasárnap

Gyümölcstorta vaníliakrémmel és kiwivel.





Egy régi kedvenc gyümölcstorta receptem került a kezembe, így gondoltam gyorsan meg is sütöm. Emlékszem régebben milyen sokszor sütöttem, majd egy finom krémmel, vagy éppen csak egy egyszerű pudinggal megkenve, idény gyümölccsel megpakolva, de finom is volt. A tészta most is a jól bevált recept szerint készült, viszont egy finom, vaníliás főzött krémmel töltöttem meg, majd vékonyra szeletelt kiwi került rá. A tetejét még bevontam színtelen gyümölcszselével, majd 1-2 óra pihenés után jóízűen fogyasztottuk. Kiwi helyet persze mindenki ízlés szerint választhat gyümölcsöt. Én mostanában teljesen rákattantam a kiwire, mivel így a téli időszakban egy vitaminbomba, és nagyon szeretem.





 Tészta hozzávalói:

15 dkg porcukor
15 dkg liszt
1/2 cs sütőpor
3 db tojás
3 ek forró víz



A porcukorhoz adjuk hozzá az egész tojásokat, majd pár perc alatt keverjük jó habosra. 

Amikor már jó habos, állandó keverés mellett csorgassuk hozzá a forró vizet, és keverjük még 1-2 percig.

A lisztet keverjük össze a sütőporral, majd szitáljuk hozzá a tojásos-cukros keverékhez, és óvatosan keverjük, forgassuk össze. 

A gyümölcstortaformát zsírozzuk, és lisztezzük ki, majd egyenletesen simítsuk bele a masszát.

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd közepes hőmérsékleten süssük 20-25 perc alatt készre. (Én légkeverésnél 160 fokon, 20 percig sütöttem.)

A sütőből kivéve hagyjuk pár percig a formában hűlni, majd helyezzük rácsra, és hűtsük ki teljesen.






 Vaníliakrém hozzávalói:

10 dkg porcukor
2 cs vaníliás cukor
1 cs vaníliás pudingpor
2 db tojássárga
2,5 dl tej
1 dl Hulala (v. habtejszín)

Tetejére:

5-6 db kiwi
1 cs színtelen tortazselé


A tojássárgákat keverjük simára a porcukorral, a vaníliás cukorral, és egy kevés tejjel, majd keverjük hozzá a pudingport is.

Ezután keverjük hozzá a maradék tejet, majd gőzfürdő fölött, állandó keverés mellett, főzzük sűrűre.

Amikor már kellően besűrűsödött vegyük le a gőzfürdőről, majd állandó kevergetés mellett hűtsük ki a krémet.

A Hulalát (v. habtejszínt) verjük fel kemény habbá, majd keverjük hozzá a teljesen kihűlt krémhez.

A teljesen kihűlt tésztára kanalazzuk rá a krémet, majd ízlés szerint rakjuk ki az előzőleg felszeletel kiwivel.

A színtelen tortazselét a tasakon lévő utasítás szerint készítsük el, majd öntsük rá a gyümölcs tetejére. Ezután tegyük hideg helyre hogy kellően megdermedjen.





Tálalás előtt a gyümölcstortát ízlés szerint szeleteljük fel, majd úgy kínáljuk. A tésztája jó szaftos, a főzött vaníliakrém pedig nagyon finom, krémes, és igazán jól illik a kiwihez.


2 megjegyzés:

  1. Gyönyörű!!! Csak kiwivel még nem készítettem, vegyesen raktam rá kiwit más gyümölccsel együtt- nagyon finom és mutatós süti.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Vicuska! Eddig én is vegyesen tettem rá gyümölcsöt, de most a vaníliakrémhez annyira jól illett a kiwi. Nem csak mutatós volt, de finom is, próbáld ki nyugodtan.

      Törlés