2015. szeptember 5., szombat

Rozmaringos kacsamáj paradicsomos-sajtos ceruzabab salátával.




A kacsamájat nagyon szeretem, és emlékszem amikor a nagymama még úgy tömte a kacsákat, milyen szép nagy, érett májuk volt. Nyáron minden hétvégén levágott egy kacsát, majd alig vártam hogy elkészítse a máját. (persze a szép pirosra, ropogósra sült kacsának sem tudtam ellenállni :)) Manapság már nagyon kevesen tartanak kacsát, így mi sem. Tehát, ha kacsamájat szeretnék készíteni, akkor irány a hentes. Persze az a máj már nem hasonlít a hízott kacsa májára, de azért jól befűszerezve, baconbe tekerve, így is nagyon finom. Mivel a máj igen laktató, így most nem is készítettem hozzá köretet, csakis egy salátát. A kettő együtt pedig nem csak laktató, de nagyon finom volt. 
 





Hozzávalók a kacsamájhoz:

6 db kacsamáj
1 cs bacon
6 db rozmaring ág
só (ízlés szerint)
őrölt fehér bors (ízlés szerint)
őrölt szerecsendió (csipetnyi)
1 ek olívaolaj






A kacsamájat sózzuk, borsozzuk, és szórjuk meg egy csipet szerecsendióval.

Fektessünk le két szelet bacont egymásmellé, majd helyezzünk rá egy befűszerezett májat, és tekerjük fel. 

Ezután egy rozmaringágat óvatosan helyezzünk a bacon és a máj közé. (minden egyes májjal, így járjunk el)

Egy tepsit béleljünk ki sütőpapírral, locsoljuk meg az olívaolajjal, majd helyezzük rá a májtekercseket.

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd közepes hőmérsékleten süssük 20-25 perc alatt szép pirosra. Vigyázzunk nehogy túl sokáig süssük, mert akkor a máj nagyon kiszárad. (én légkeverésnél 150 fokon, 20 percig sütöttem) 






Paradicsomos-sajtos ceruzabab saláta hozzávalói:

4-5 db paradicsom
20 dkg ceruzabab 
10 dkg sajt (pl. edami, gouda...)
 2 ek mogyoróolaj
1/2 citrom leve
1 ek méz
2 tk dijoni magos mustár
frissen őrölt színes bors
csipet só


A ceruzababot enyhén sós vízben, pár perc alatt főzzük roppanósra. Ezután szűrjük le, hideg vízzel öblítsük le, és alaposan csepegtessük le. (én tettem a főzővízbe egy késhegynyi szódabikarbónát, hogy szép zöld maradjon a bab)

A paradicsomot vágjuk fel nagyobb darabokra, a sajtot pedig apró kockákra.

A mézhez adjuk hozzá a citromlevet, az olajat, a mustárt, és egy csipet sót, majd keverjük alaposan össze.

Rendezzük el egy tálba az alaposan lecsepegtetett babot, a feldarabolt paradicsomot, és az apró kockákra vágott sajtot, majd locsoljuk meg a dresszinggel. Ezután frissen őröljünk rá színes borsot.






Tálaláskor helyezzük tányérra a szép pirosra sült kacsamájat, majd a salátával kínáljuk. Ízlés szerint készíthetünk hozzá köretet is, (pl. krumplipürét) de én csak salátával tálaltam, mert így is nagyon laktató.


1 adag tápanyagtartalma:

Energia: 389 kcal

Fehérje:26 g

Zsír: 28 g

Szénhidrát: 8 g



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése