2015. június 20., szombat

Hétvégi receptajánló!!! Citromos-mézes sült csirkecomb.




A hétvégére mindenképpen sült csirkecombot terveztem be, és már csak az volt a kérdés, hogy milyen ízesítéssel pácoljam be. Nemrégiben olvastam valahol egy mézes-citromos pácot, így gondoltam teszek egy próbát. Először kicsit soknak gondoltam a pácoláshoz a mézet, de mivel a receptben 2 dl volt írva, így én sem változtattam a mennyiségén. Elsőre azt gondolhatnánk, hogy esetleg túl édeskés lesz a hús, de ez közel sincs így. A citrom, a méz, és a fűszerek remekül összeillettek, és a hús nagyon finomra és szaftosra sült. Én köretnek sütőben sütött, fűszeres-fokhagymás újkrumplit sütöttem a combok mellé, de pl. rizzsel, vagy éppen krumplipürével is kínálhatjuk.





Hozzávalók:

4 db csirkecomb
2 db citrom
2 dl méz
őrölt fehér bors
bazsalikom (szárított)
1 dl olaj


A csirkecombokat mossuk meg, majd papírtörlővel töröljük szárazra. Ezután ízlés szerint sózzuk, szórjuk meg őrölt borssal, és hagyjuk legalább egy fél órát állni.

Az egyik citrom levét facsarjuk ki, majd adjuk hozzá a mézet, az olajat, ízlés szerint bazsalikomot, és keverjük alaposan össze.

Ezután forgassuk meg alaposan a combokat a pácban, majd éjszakára tegyük be a hűtőbe, hogy az ízek kellően átjárják a húst.

Sütés előtt szintén forgassuk át a combokat, majd helyezzük egymásmellé a tepsiben. A másik citromot vékonyan szeleteljük fel, majd helyezzük rá a combokra a citromkarikákat. Ezután öntsük rá a visszamaradt pácot, majd fedjük le egy fóliával a tepsit.

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd kb. egy óra alatt pároljuk puhára a húst. Ezután vegyük le a fóliát, majd süssük szép pirosra. (a párolási idő függ a combok méretétől is!!)






Tálaláskor helyezzük tányérra a pirosra sült csirkecombot, és a fűszeres-fokhagymás sült újkrumplit, majd úgy kínáljuk. (ízlés szerint más köretet is készíthetünk hozzá)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése