2015. január 13., kedd

Korianderes kukorica krémleves.




Egy egyszerű, és gyorsan elkészíthető levest szerettem volna főzni, amikor keresgélés közben, rábukkantam erre a kukorica levesre. Rögtön megtetszett, és mivel minden hozzávaló adott volt itthon, így hozzá is láttam a főzéshez. Az eredeti recepttől azért részben eltértem, mert én pl. pirosra sütött baconnel tálaltam, és a kisült zsiradékon kezdtem el párolni a hagymát. Fűszerezés közben némi chilivel is megszórtam, ettől kellemesen csípős lett az elkészült leves. Mivel pedig konzerv csemege kukoricával készült, így az egész főzőcskézés nem tartott bő fél óránál tovább, és már tálalhattam is.







 Hozzávalók:

1 db konzerv csemegekukorica (Bonduelle)
1 db sárgarépa
1 db vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
1 tk koriander
10 dkg bacon
2 db zöldségleveskocka
1,5 dl főzőtejszín
őrölt bors
1 mk chili
 1 ek olívaolaj
1 l víz






A bacont, a vöröshagymát és a fokhagymát vágjuk fel apróra. A sárgarépát pucoljuk meg, majd kisebb lyukú reszelőn, reszeljük le.

Az olajat hevítsük fel, adjuk hozzá a bacont, és süssük szép pirosra, majd szedjük ki és tegyük félre.

A maradék zsiradékhoz adjuk hozzá az apróra vágott vöröshagymát, és a koriandert, majd pároljuk üvegesre.

Ezután adjuk hozzá a szintén apróra vágott fokhagymát, a reszelt sárgarépát, és keverjük alaposan össze. Végül öntsük rá a levével együtt a csemegekukoricát, majd sózzuk, borsozzuk, szórjuk meg ízlés szerint chilivel, és öntsük fel a vízzel.

Forraljuk fel, majd vegyük kisebb lángra, és főzzük kb. 10 percig, majd vegyük le a tűzről és botmixerrel pépesítsük.

Ezután tegyük vissza a tűzre, és állandó keverés mellett, csorgassuk hozzá a tejszínt, majd főzzük még 1-2 percig.

 Tálaláskor merjük a levest tányérba, majd szórjuk meg a pirosra sütött baconnel, és úgy kínáljuk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése