2015. január 26., hétfő

Kelbimbósaláta.




Kezdjük a hetet egy meleg kelbimbó salátával, melyet fogyaszthatunk csak így magában, vagy éppen kínálhatunk pl. sültek mellé köretként. Még a múlt hét közepén beszereztem pár darab gránátalmát, és egy még mindig ott árválkodott. Először arra gondoltam, hogy gyümölcssalátához használom fel, aztán eszembe jutott, hogy nem is olyan régen láttam valahol (már nem emlékszem hogy hol) egy meleg kelbimbósalátát, mely gránátalmamaggal volt megszórva. Így aztán el is dőlt, hogy én is egy finom salátát készítek ebédre. Baconnel, virslivel, sajttal, almával....már készítettem meleg kelbimbósalátát és az nagyon finom volt.  ( baconnel-sajttal... készült kelbimbósaláta recept a linkre kattintva megtalálható)  Az egész nem tartott bő fél óránál tovább, és már falatozhattam is, csak így magában, élvezve az ízek harmóniáját. Ízlés szerint persze kínálhatjuk pl. egy szelet sült hús mellé köretként is, de én ettől most eltekintettem.







Hozzávalók:

50 dkg kelbimbó
1 db gránátalma
10 dkg sózott földimogyoró
1/2 citrom leve
1 tk cukor (v. édesítőszer)
só (ízlés szerint)
őrölt színes bors (ízlés szerint)
2-3 ek mogyoróolaj






A kelbimbó külső leveleit szedjük le, majd mossuk meg, és alaposan csepegtessük le. Ezután vágjuk félbe, majd helyezzük egy sütőpapírral kibélelt tepsire.

Ezután ízlés szerint sózzuk, frissen őröljünk rá borsot, és locsoljuk meg 1-2 ek mogyoróolajjal (v. ízlés szerinti olajjal) és helyezzük be előmelegített sütőbe. Közepes hőmérsékleten süssük 15-20 perc alatt készre.

A dresszinghez a maradék olajat keverjük össze a citromlével, és ízlés szerint cukorral, (v. édesítőszerrel) majd tegyük félre.

A gránátalmát magozzuk ki úgy, hogy a fehér, hártyás része ne kerüljön bele.

A megsült kelbimbót tegyük bele egy tálba, szórjuk meg a gránátalma maggal, és a mogyoróval, majd locsoljuk meg a dresszinggel.






Tálalhatjuk melegen, vagy ízlés szerint hidegen is. Kínálhatjuk sültek mellé, de így magában is fogyaszthatjuk pl. vacsorára.
 
 
1 adag tápanyagtartalma:
 
Energia: 263 kcal
 
Fehérje: 13 g
 
Zsír: 18 g
 
Szénhidrát: 14 g


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése