2014. június 29., vasárnap

Leveles tortácskák ribizlis-vaníliakrémmel.




A napokban a kedves szomszédasszonyomtól Jutkától, kaptam egy tál finom, érett ribizlit. Mivel éppen nagy munkában vagyunk (lakás festés, felújítás) így nem sok időm van mostanság sütögetni, ezért valami egyszerű receptet kerestem, melyhez felhasználhatom a ribizlit. Átlapoztam a "A leveles tészta könyve"-t és rátaláltam a keresett receptre. Igaz kicsit a saját ízlésemre formáltam a krémet, és mondhatom nagyon finomra sikerült. A habos-ribizlis-krém már magában elkanalazgatva is nagyon finom, de azért a ropogósra sült leveles tésztával az igazi. Az előnyújtott leveles tésztából korongokat szaggattam ki, majd sütöttem meg a kis tortácskákat. Végül rákanalaztam az előzőleg elkészült ribizlis krémet, és már tálalhattam is. Ribizli helyett ízlés szerint másfajta gyümölccsel is elkészíthetjük. Egy biztos a siker nem marad el, mert olyan finom a vaníliás krém, és a kissé savanykás ribizli együtt.







  Hozzávalók:

1 cs leveles tészta



Az előnyújtott leveles tésztából szúrjunk ki kb. 8 cm-es köröket, majd helyezzük rá egy sütőpapírral kibélelt tepsire. Ezután villával több helyen szurkáljuk meg a tésztát, hogy sütés közben ne púposodjon fel a közepe. (ha nem előnyújtott a leveles tésztánk, akkor nyújtsuk ki jó vékonyra)

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd 10-15 perc alatt süssük szép pirosra, ropogósra. (én légkeverésnél 180 fokon, 10 percig sütöttem)

A sütőből kivéve helyezzük rácsra, majd hűtsük ki egészen. (ha sütés közben mégis felpúposodna a közepén a tészta, akkor az ujjunkkal kicsit nyomkodjuk le)







  Hozzávalók a krémhez:


1 cs vaníliás pudingpor (főzős)
1 cs vaníliás cukor
4 ek kristálycukor
3 dl tej
2 ek rumaroma (el is hagyható)
5 g porzselatin
2 dl habtejszín (v. Hulala) 
 20 dkg ribizli



A pudingport keverjük simára egy kevés tejjel, majd keverjük hozzá a kristálycukrot, a vaníliás cukrot, és a rumaromát. Ezután keverjük hozzá a maradék tejet is.

Kb. fél deci tejet melegítsünk meg, majd adjuk hozzá a zselatint, és addig keverjük még feloldódik. Ezután keverjük hozzá a  pudingos-tejhez.

A keveréket tegyük fel a tűzre, majd állandó keverés mellett főzzük pár perc alatt sűrűre. Ezután vegyük le a tűzről és hűtsük ki teljesen.

A habtejszínt (v. Hulalát) verjük kemény habbá, majd apránként, robotgéppel keverjük hozzá a teljesen kihűlt pudinghoz.

A ribizliszemeket mossuk meg. és csepegtessük alaposan le. Ezután néhány szemet villával nyomkodjunk össze, majd az egész szemekkel együtt adjuk a krémhez, és óvatosan keverjük össze.







 Tálalás előtt a teljesen kihűlt tésztakorongokra kanalazzuk rá a ribizlis vaníliakrémet, és ízlés szerint díszítsük pár szem ribizlivel, és mandulaforgáccsal, majd így kínáljuk.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése