2014. június 28., szombat

Hétvégi receptajánló!!! Fokhagymás-szaftos csirkemell.




A szomorkás, hűvösebb napok után végre a hétvégére visszatért az igazi nyári meleg, sok-sok napsütéssel. Kinek is lenne kedve ilyen szép időben az egész hétvégét a konyhában tölteni, mert nekem bizony nincs. Így aztán egy kb. 30 perc alatt elkészíthető ebédet dobtam össze, és hoztam el a hétvégi receptajánlóba. A fűszeres csirkemellet pár perc alatt fehéredésig sütöttem, majd egy kevés borral felöntve, jó szaftosra pároltam. Bor helyett természetesen egy kevéske fizet, vagy éppen zöldségalaplevet is használhatunk, de akkor ajánlanám hogy egy kevés citromlevet is facsarjunk rá, hogy a hús jó omlós legyen. Köretnek én rizst készítettem, de ízlés szerint sült krumplival, vagy egy finom salátával is kínálhatjuk az elkészült szaftos csirkemellet.







Hozzávalók:

1 db csirkemell
4-5 gerezd fokhagyma
kakukkfű
rozmaring
őrölt fehér bors
 0.5 dl fehérbor
2 ek olívaolaj






A csirkemellet vágjuk fel nagyobb darabokra, majd sózzuk be. A friss fűszernövényeket, és a megtisztított fokhagymát vágjuk fel apróra. (szárított fűszereket is használhatunk, azt majd sütéskor morzsoljuk rá a csirkemellre)

Egy wokban (v. serpenyőben) hevítsük fel az olajat, majd keverjük hozzá az apróra vágott fokhagymát. Pár pillanat múlva, adjuk hozzá az előzőleg besózott csirkemell darabokat, majd süssük fehéredésig. (közben többször fordítsuk át a húsdarabokat)

Amikor a hús már kifehéredett, szórjuk meg ízlés szerint a fűszernövényekkel, az őrölt borssal, és keverjük össze. Ezután öntsük fel a borral, és kb. 10 percig pároljuk hogy a szaft besűrűsödjön.

Közben készítsünk ízlés szerint köretet a húshoz. Én rizst készítettem, de pl. krumplit is süthetünk hozzá.

Tálaláskor tegyük a csirkemell darabokat tányérra, majd locsoljuk meg a szafttal. Köretként kínálhatunk mellé rizst, sült krumplit, vagy ízlés szerint salátát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése