2014. március 12., szerda

Mazsolás kuglóf.




A nagymama sokszor sütött kuglófot, és annyira finom és légiesen könnyű volt a tésztája, hogy azóta sem ettem olyan finomat. Sajnos a trehányságomnak köszönhetően nem írtam le a receptet, vagy csak nem hittem hogy egyszer majd eljön az idő, amikor saját magamnak kell megsütnöm. Számtalanszor próbálkoztam már a kuglóf sütéssel, de azt a régi ízt azóta sem találom. Nemrégiben a Mézeskalács konyhában rábukkantam  a " Békebeli mazsolás kuglóf " receptre, és rögtön el is határoztam, hogy én is megsütöm. A recept szerint a tésztába házi zsír került, így én is azzal készítettem, bízva abban hogy ez lehetett a nagymama kuglófjának is a titka. A kuglóf nagyon finomra sikerült, a tésztája könnyű, és sem a mazsolát, sem pedig a citromhéjat nem spóroltam ki belőle. Finomnak nagyon finom, így bátran merem mindenkinek ajánlani, de azért kicsit mégis más, mint az a kuglóf amelyik az emlékeimben él.







 Hozzávalók 24 cm-es formához:

35 dkg liszt
4,5 dkg házi zsír
2 db tojássárgája
1,5 dkg élesztő
5 dkg porcukor
10 dkg mazsola
1,5-2 dl tej
reszelt citromhéj
csipet só



A tojások sárgáját keverjük össze az olvasztott zsírral, és 1,5 dl langyos tejjel, majd öntsük bele a kenyérsütőgép üstjébe. 

A lisztet keverjük össze a csipet sóval, a porcukorral,  a mazsolával, reszelt citromhéjjal, majd kanalazzuk rá a folyékony hozzávalók tetejére. Ezután morzsoljuk rá az élesztőt, majd indítsuk el a dagasztó programot. (én kétszer egymásután elindítottam a dagasztást, hogy szépen kidolgozott tésztát kapjak) Természetesen kézzel is megdagaszthatjuk a tésztát.

A megdagasztott tésztát azután tegyük át egy kilisztezett kelesztőtálba, majd kelesszük 40-45 percig. Ezután lisztezett felületen formázzuk meg, majd helyezzük bele az előzőleg kizsírozott, kilisztezett kuglóf formába. Takarjuk le egy konyharuhával, és langyos helyen kelesszük 30 percig.

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd közepes hőmérsékleten süssük kb. 40 percig, hogy szép aranybarna legyen.

A sütőből kivéve hagyjuk egy kicsit a formában, majd helyezzük rácsra, és hűtsük ki teljesen.






Tálalás előtt ízlés szerint szórjuk meg a kuglóf tetejét porcukorral, majd felszeletelve kínáljuk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése