2014. február 22., szombat

Hétvégi receptajánló!!! Tejfölös-gombás hús gerslivel.



A hétvégére egy pörkölt alapú, gombás-tejfölös húst hoztam, melyet én gerslivel, vagyis árpagyönggyel tálaltam. A húst először félpuhára főzöm, majd azután keverem hozzá az előzőleg megpárolt gombát, és a tejfölt. Természetesen le is egyszerűsíthetjük a főzési folyamatot úgy, hogy a félpuhára főzött húshoz adjuk az összevágott gombát, és így főzzük készre. Én valamiért mindig előpárolom a gombát, és lehet több időt kell szentelnem a főzésre, és több lesz a mosogatni való edény is, de szerintem ízre így finomabb lesz az elkészült hús. Ízlés szerint készíthetünk hozzá rizst, galuskát, kifőtt tésztát, vagy éppen krumplit, de én most gerslit főztem és azzal tálaltam.






 Hozzávalók:

60 dkg sertéscomb
30 dkg gomba
2 kisebb vöröshagyma
3 dl tejföl
őrölt bors
szerecsendió
majoranna
kakukkfű
Erős Pista (paprikakrém)
pirospaprika
4 ek olaj






A vöröshagymát vágjuk fel apróra. A húst ízlés szerint kockázzuk fel, a gombát szintén vágjuk fel ízlés szerint.

Két evőkanál olajat hevítsünk fel egy edénybe, majd adjuk hozzá az apróra vágott vöröshagyma felét és pároljuk üvegesre. Ezután adjuk hozzá a felkockázott húst, majd pirítsuk fehéredésig. Közben ízlés szerint fűszerezzük, és szórjuk meg pirospaprikával. Végül öntsük fel annyi vízzel, hogy éppen csak ellepje, majd addig főzzük, még majdnem teljesen puha lesz a hús.

A maradék olajat öntsük bele egy serpenyőbe, hevítsük fel, majd adjuk hozzá a maradék apróra vágott vöröshagymát. Pároljuk üvegesre, majd adjuk hozzá az összevágott gombát, szórjuk meg egy kevés sóval, őrölt borssal, és addig pároljuk még teljesen zsírjára sül. (figyeljünk nehogy teljesen elfőjön a leve, és leégjen a gomba)

Amikor a hús már majdnem teljesen megpuhult, akkor öntsük hozzá a megpárolódott gombát, majd adjuk hozzá a tejfölt is. Alaposan keverjük össze, majd forraljuk fel újra. Ezután mérsékeljük a lángot és addig főzzük, még a hús teljesen puhára fő, és a szaft kellően besűrűsödik.(ha szükséges, akkor még ízesítsünk utána)

Közben enyhén sós vízben, főzzük puhára a gerslit (hántolt árpagyöngy), majd szűrjük le. A főzőedénybe hevítsünk fel egy kevéske olajat, majd adjuk hozzá az alaposan lecsepegtetett gerslit, ízlés szerint sózzuk, és keverjük össze.

Tálaláskor a tejfölös-gombás húst a gerslivel kínáljuk. Természetesen, ízlés szerint bármilyen köretet kínálhatunk hozzá.

1 megjegyzés: