2013. december 4., szerda

Sós keksz.




A karácsonyi ünnepek alatt a sok édes és krémes sütemény, torta mellett mindig jólesik egy-egy sós kekszet, sajtos rudat...... elropogtatni. (további sós sütemény receptek itt megtalálhatóak) Most egy igen egyszerű keksz receptet hoztam, melyet sütés előtt, ízlés szerint különböző magvakkal szórhatunk meg. Én szezámmaggal, és az intenzívebb ízű római köménnyel szórtam meg a tészta tetejét, majd pár perc alatt szép pirosra, ropogósra sütöttem. Ezt a kekszet már jó néhány nappal az ünnep előtt megsüthetjük, majd hűvös helyen tároljuk. Egy kellemes esti beszélgetés mellett, egy pohár finom bor társaságában pedig a család, és a barátok biztosan szívesen fogyasztják majd el.







Hozzávalók:

25 dkg liszt
10 dkg vaj
2 db tojássárgája (+ 1 tojás a lekenéshez)
1 dl tejföl
1 tk só
késhegynyi szódabikarbóna
szezámmag
köménymag 



A lisztet keverjük össze a sóval, és a szódabikarbónával, majd adjuk hozzá a felkockázott hideg vajat, és kezdjük el összemorzsolni.

Amikor már kellően morzsalékos, adjuk hozzá a két tojássárgát és a tejfölt, majd gyors mozdulatokkal gyúrjuk össze a tésztát. 

Ezután lisztezett felületen nyújtsuk ki kb. 2-3 mm vastagra, és ízlés szerinti formákat szúrjunk ki a tésztából. A leeső tésztát szintén gyúrjuk össze, és szúrjuk ki a formával. (felvághatjuk kockákra, vagy kiszaggathatjuk kisebb pogácsaszaggatóval....)

Sütőpapírral bélelt tepsire tegyük egymástól kicsit távolabb a kiszaggatott tésztát, majd kenjük le felvert egész tojással. Ezután ízlés szerint szórjuk meg köménymaggal, szezámmaggal.....

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd magas hőmérsékleten süssük kb. 10 perc alatt pirosra, ropogósra.

Száraz, hűvös helyen tárolva több napig friss, és omlós marad ez a sós keksz.

1 megjegyzés:

  1. Én úgyis jobban szeretem a sósat! A fehérjékből meg kijön egy adag habcsók az édesszájúaknak! :)

    VálaszTörlés