2013. november 20., szerda

Lepényhal zöldfűszerekkel és sült krumplival.



Igen kedvelem az édesvízi, és a tengeri halakat is, így szívesen el is készítem mindkettőt. Bevallom, már régóta készülök lepényhalat vásárolni, de eddig valahogy még nem volt egymáshoz szerencsénk. (ugyan volt már hogy alkalmam lett volna rá hogy megvásároljam, de mivel nem találtam frissnek, így elálltam a vásárlástól) Tegnap viszont sikerült szép példányokat beszereznem, így ma gyorsan el is készítettem. Először citromlével megcsorgattam, majd alaposan besóztam, színes borsot őröltem rá, végül pedig a hasüreget frissen szedett fűszernövényekkel, és fokhagymával pakoltam tele. Mivel köretnek mindenképpen sült krumplit szerettem volna, így azt a hallal együtt sütöttem szép pirosa. Nekem nagyon ízlett a fűszerekkel a hasüregében sütött lepényhal, és a krumpli is nagyon jól illett hozzá.






Hozzávalók:

2 db lepényhal
2 gerezd fokhagyma
1 kisebb csokor koriander
1 kisebb csokor kakukkfű
1 kisebb csokor lestyán
őrölt színes bors
1 citrom leve
5-6 db krumpli
3-4 ek olívaolaj






A halat mossuk meg, majd papírtörlővel törüljük szárazra. Kívül-belül alaposan sózzuk be, szórjuk meg frissen őrölt színes borssal, és csepegtessük meg a citromlével. A fokhagymát pucoljuk meg, majd egy késsel nyomjuk össze, és helyezzük a hal hasába. A zöldfűszereket ízlés szerint szedjük egy csokorba, majd szintén helyezzük a halba.  Ezután fóliával fedjük le, majd 1-2 órára tegyük be a hűtőbe, hogy az ízek kellően átjárják. 

A krumplit pucoljuk meg, majd vágjuk fel kisebb kockákra. Ezután enyhén sós vízben főzzük félpuhára, majd szűrjük le, és hűtsük ki egészen. Amikor kihűlt, ízlés szerint sózzuk, szórjuk meg kakukkfűvel, majd óvatosan forgassuk össze.

Egy gáztepsit béleljünk ki sütőpapírral, majd locsoljuk meg az olívaolaj felével. Ezután helyezzük egymásmellé a befűszerezett halakat, majd tegyük köré az előzőleg besózott, fűszerezett krumplit. Végül locsoljuk meg a maradék olajjal mind a halat, mind pedig a krumplit. (legjobb lespriccelni az olajjal, mert akkor mindenhová jut belőle)

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd közepes hőmérsékleten süssük 30-35 percig, hogy a hal is és a krumpli is készre süljön.

Tálaláskor a lepényhalat a sült krumplival kínáljuk.

2 megjegyzés:

  1. A látvány ínycsiklandozó és biztos ugyan ilyen finom is.

    VálaszTörlés
  2. Még nem vettem lepény halat, de már összekacsintottam vele. Most legalább látok hozzá receptet is. Nagy halimádó lévén, imádnám...

    VálaszTörlés