2013. április 21., vasárnap

Vaníliakrémes epertorta.



 Szép piros epret sikerült vásárolnom, és nem csak szép volt, de még ízletes is. Először tanácstalan voltam, hogy milyen epres sütemény készüljön a hétvégére, de mindenképpen valami nagyon habosat-krémeset szerettem volna. Végül sütöttem egy omlós tésztát, melyet aztán vaníliakrémmel töltöttem meg, a végén pedig félbevágott eperszemekkel raktam ki. A krém készítésénél viszont elkövettem egy kis hibát, mert csak fél csomag pudingport főztem fel a tojások sárgájával, így kicsit folyósabb maradt. Szeleteléskor aztán a torta nem volt valami fotogén, viszont ízre isteni finom. Tanulva a hibámból a recept leírásban már egy csomag pudingpor szerepel, úgy már biztosan nem lesz ilyen folyós a krém. A torta persze így is gyorsan elfogyott, sőt hamarosan ismétlés következik, de már masszívabb állagú krémmel.





Tészta hozzávalói:

20 dkg liszt
10 dkg vaj
8 dkg porcukor
csipet só
1 egész tojás
1 tojássárgája


A lisztet keverjük össze egy csipet sóval, majd kezdjük el összemorzsolni a vajjal. Amikor már kellően morzsalékos, adjuk hozzá az egész tojást és a tojássárgáját, majd gyors mozdulatokkal gyúrjuk össze.

Az összegyúrt tésztát tegyük bele egy teflonos piteformába és kézzel egyenletesen lapogassuk bele, majd néhány helyen böködjük meg egy villával. Ezután tegyük be a hűtőbe 30 percre, hogy kellően lehűljön. 

A kellően lehűlt tésztára helyezzünk egy sütőpapírt, majd töltsük fel nehezékkel. (pl. babbal, rizzsel...)

Melegítsük elő a sütőt, majd közepes hőmérsékleten süssük 20 percig. Ezután vegyük le a nehezéket, majd tegyük vissza a sütőbe, és süssük szép világos színűre.

A sütőből kivéve hagyjuk a formában pár percig, majd helyezzük rácsra és hűtsük ki egészen.
Közben készítsük el a vaníliás krémet.







Vaníliakrém hozzávalói:

5 dl tej
1 cs vaníliás pudingpor
1 tk vaníliaaroma
3 tojássárgája
cukor (ízlés szerint)
2 dl Hulala (v. habtejszín)

40 dkg eper a torta tetejére.


A tojások sárgáját keverjük simára az ízlés szerinti mennyiségű cukorral, és a vaníliaaromával. Ezután keverjünk hozzá egy kevés tejet, majd a pudingport is. (addig keverjük, hogy csomómentes legyen)

A maradék tejet tegyük fel forrni, majd állandó keverés mellett csorgassuk hozzá a cukros-tojásos pudingot.
Ezután állandó keverés mellett főzzük sűrűre, majd hűtsük ki egészen.

A Hulalát (v. habtejszínt) verjük kemény habbá, majd apránként, óvatosan keverjük hozzá a pudingos krémhez.

A teljesen kihűlt tésztába kanalazzuk bele a vaníliakrémet, majd a tetejét rakjuk ki félbevágott eperszemekkel.
Ezután tegyük be a hűtőbe, hogy a krém kicsit megdermedjen, és az ízek összeérjenek.

Tálalás előtt ízlés szerint szeleteljük fel, majd úgy kínáljuk.

10 megjegyzés:

  1. Tavaszias finomság! Nagyon jól néz ki :)

    VálaszTörlés
  2. Folyik a krem vagy nem teljesen mindegy, mert ahogy ránézzek már éhes leszek. Nagyon finom lehet :)

    VálaszTörlés
  3. Vittem a tészta receptjét, ilyet kerestem már régóta... Csak sóshoz volt. Nagyon guszta a torta, már én is alig várom az eper szezont...

    VálaszTörlés
  4. Kanállal vagy villával... de nekiesnék az biztos :)

    VálaszTörlés
  5. Se ve muy hermosa Gizi muy tentador lindo lindo,abrazos y abrazos.

    VálaszTörlés
  6. Nagyon örvendek hogy ide találtam vissza lapozva. Annyira lassu a gépem, de ezt a vaniliás fantasztikus finom eper pitét imádom. Milyen jó hogy már nálatok is van az eper szezon. Hát bizony én is neki esnék kanállal és még villával is...csak a Gabriella unokalányom el sajátitaná az egészet...ő annyira szereti ezeket a finom krémes sütiket, pláne az epreset. Ezen most magamban el is mosolyogtam, mert pontosan ez történt a mult héten. Puszillak

    VálaszTörlés
  7. Szia!
    A nehezékkel kapcsolatban lenne kérdésem. Még sosem próbáltam így. A tészta túlságosan feljön, ha nincs rajta nehezék? Vagy arra miért van szükség? Meddig kell feltölteni? Teljesen a peremig, hogy belülről a szélét is nyomja? Nem pazarlás, ha babot vagy rizst teszünk bele? Utána azt lehet kidobni, nem? Előre is köszönöm a választ.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Dóri!
      Én már sütöttem nehezék nélkül is, és nekem eléggé megemelkedett, és kevés krém fért csak utána bele. Teljesen fel kell tölteni, hogy a pereméig érjen és a széleit is nyomja. Én mindig rizzsel töltöm fel, és egyáltalában nem pazarlás, mert utána még számtalanszor fel lehet használni. (kb. 2 éve ugyanazt a rizst használom nehezéknek) Sütés közben nem ég meg, így nem kell kidobni. Gondolom a babbal ugyanígy működik.

      Törlés
  8. Hú, ez nagyon-nagyon guszta... :P

    VálaszTörlés
  9. Szia
    Nagyon guszta!
    Szerintem egy kanál zselatin a pudinghoz még az elején stabilizálná, nem?

    VálaszTörlés