2012. december 5., szerda

Kókuszkocka.



 Kókuszkocka az örök kedvenc, szintén régi családi recept alapján készül. Emlékszem  ünnepek alkalmával mindig az asztalra került, de erre felénk pl. a lakodalmas sütemények között is az egyik fő helyet foglalja el. A mézes tésztának köszönhetően nem szárad ki, így már néhány nappal a karácsonyi  ünnepek előtt megsüthetjük, majd fogyasztásig hűvös helyen tároljuk. Sőt szerintem minél tovább áll ez a sütemény, annál finomabb lesz, mivel az ízek jól összeérnek. A csokoládémázba tehetünk ízlés szerint rumot, vagy éppen rumaromát. Én általában rumaromával ízesítem, mert annak az íze sokkal intenzívebb, de ezt mindenkinek a saját ízlésére bízom. Kezdő háziasszonyok is nyugodtan hozzáfoghatnak a megsütéséhez, mert olyan egyszerű, hogy elronthatatlan és biztos vele a siker.




Hozzávalók a tésztához:


 40 dkg liszt
1 cs sütőpor
10 dkg margarin
20 dkg kristálycukor
2 cs vaníliás cukor
2 db tojás
3 ek olvasztott méz
2 dl tej

A margarint keverjük ki a cukorral, a vaníliás cukorral, az egész tojásokkal, és az olvasztott mézzel. Ezután keverjük hozzá a tejet, majd szitáljuk hozzá a sütőporral összekevert lisztet.
Egy 22x32 cm-es tepsit béleljünk ki sütőpapírral, majd öntsük bele a masszát.

Helyezzük be előmelegített sütőbe, és közepes hőmérsékleten süssük 35-40 percig. A sütőből kivéve hagyjuk a tepsiben pár percig, majd rácsra helyezve, hűtsük ki egészen.

Amikor a tészta teljesen kihűlt, vágjuk fel ízlés szerint, majd forgassuk bele a kakaós mázba és a kókuszreszelékbe.


Kakaós máz hozzávalói:

20 dkg porcukor
20 dkg margarin
3 ek kakaó
1 db rumaroma
1 dl tej

A beleforgatáshoz 1,5 cs kókuszreszelék.


A margarint olvasszuk fel, majd keverjük hozzá a porcukrot, a kakaót és a tejet. Tegyük vissza a tűzre és pár perc alatt kevergetve forraljuk ki. Ezután vegyük le a tűzről, majd keverjük hozzá a rumaromát. (v. ízlés szerint rumot)

A teljesen kihűlt tésztát ízlés szerint szeleteljük fel, majd egyesével  mártogassuk bele a kakaós-rumos masszába. Ezután forgassuk bele a kókuszreszelékbe, majd hagyjuk 1-2 órát állni, hogy az ízek jól összeérjenek.

A mézes tésztának köszönhetően nem szárad ki, így már pár nappal a fogyasztás előtt megsüthetjük, majd száraz, hűvös helyen tároljuk.

20 megjegyzés:

  1. Nagy kedvencem! Igazán szép a tálalásod is! :)

    VálaszTörlés
  2. De még mennyire hogy szeretem...:) Jöhetne most is egy adaggal...:)

    VálaszTörlés
  3. Tényleg örök kedvenc! Bármilyen összejövetlre mentünk ezt vadásztam, mert mindenhol ott volt:) Ó de nagyon szeretem!

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm mindenkinek a hozzászólást!!!

    Látom a kókuszkocka nálatok is nagy kedvenc, nem is csodálom, mert olyan finom. Most mézes tésztával készült, de van hogy csak sima piskótát sütök és azt forgatom bele a mázba és a kókuszreszelékbe.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyooon fiiinoom igaz én kakaót is rakok a piskótába. De isteni mindenki szereti 1tepsi pillanatok alatt elmegy. Köszönöm a receptet! Most is kókuszkockát sütök ☺

      Törlés
    2. Örülök, hogy ilyen sikere van nálad is.:) Jó ötlet a tésztába a kakaó, attól csak finomabb lehet, köszi az ötletet. Én húsvétra terveztem be, mert már jó régen sütöttem.

      Törlés
  5. Isteni lett!! A ferjem imadja! Holnap a gyerekeken is tesztelen eved utan:) Koszonom, meg nem sikerult iyen finomat sutnom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. kedves Timszike!
      Én köszönöm, hogy megsütötted a receptem alapján, és nagyon örülök hogy ilyen sikered volt ezzel az egyszerű süteménnyel. Biztosan a gyerekeid is szeretni fogják. Ajánlani tudnám a többi receptemet is, hátha azok is ízlenének a családodnak.

      További jó sütést-főzést kívánok!!!

      Törlés
  6. tényleg nagyon sokat számít az elő írt mennyiség mert az anyutól ranúlt recept tésztája sose sikerűlt....de ez isteni finomra lett elsőre is.
    Köszönöm
    Zsuzsa

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Zsuzsa, nagyon örülök hogy neked is ízlik a kókuszkocka, és ezt megosztottad velem. Én minden hozzávalót mindig pontosan kimérek, szerintem megéri azt a plusz ráfordított időt.

      Törlés
    2. Holnap kiprobalom! Koszonom! :)

      Törlés
  7. mindig csak ez a receptet használom már több mint 4 éve,mindenhol siker!a gyerekek és én is imádom!köszönjük hogy megosztottad velünk! Noémi

    VálaszTörlés
  8. már 4éve bevált recept,siker mindenhol!a gyerekek és én is Imádom!köszönjük hogy megosztottad velünk!csak ajánlani tudom!!Noémi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Noémi! Én köszönöm hogy már 4 éve rendszeresen a receptemet választod. Annak pedig külön is örülök, hogy Nálad is nagy sikere van. További jó sütkérezést kívánok!
      Üdv. Gizi

      Törlés
  9. Kedves Gizi!Most sütöttem ezt a sütit és vmi nagyon szuper!Pont ilyennek szeretjük.Köszönöm

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Dundi! Nagyon örülök hogy Nektek is ízlik, és köszönöm hogy megírtad.

      Törlés
  10. Kedves Gizi!Imádom ezt a receptet.Soha sem térek el az utasításaidtól és mindig tökéletes lesz.Örülök h rád találtam ��!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Erika! Nagyon örülök, hogy rám találtál, és annak is hogy nem csalódtál a receptben. A receptet még a nagymamától tanultam, és nálunk is nagy kedvenc. További jó sütést-főzést kívánok!

      Törlés
  11. Jó estét kívánok!nem e sok a tésztába ennyi cukor, lehet csak felét is bele tenni, kisgyermek miatt kérdezem

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szép délutánt kívánok! Nem volt túl édes a tészta, de szerintem fele annyi cukorral is megsütheted. Esetleg süthetsz egy piskótatésztát, abban kevesebb a cukor, és azt forgasd bele ebbe a kakaós mázba.

      Törlés