2012. december 21., péntek

Dobostorta.



 Ezzel a tortával zárnám az idei évben a karácsonyi süteményajánlómat. Még nem késő hozzálátni a megsütéséhez, ha éppen a recept olvasása közben bárki kedvet kapna. Nekem ez az első dobostortám, de nagyon örülök hogy végül is megsütöttem. Dobostortát eddig csak cukrászdába ettem, mert valamiért túl macerásnak gondoltam az elkészítését, és nem mertem hozzáfogni a sütéshez. Aztán most a karácsonyi sütkérezések közepette, valahogy eszembe jutott és egyszerűen nem hagyott nyugodni a gondolat, hogy nekem bizony most igenis meg kell sütnöm ezt a tortát. Átlapoztam a süteményes könyvemet, majd több receptet is tanulmányoztam, és végül ez a finom, krémes torta sült ki belőle. Azt nem mondom, hogy nem volt kissé sziszifuszi munka, na meg a karamelles rétegtől is paráztam egy kicsit, de végül is szerintem elég jól sikerült összehoznom ezt a tortát. Lehet a szépségén még finomítanom kell, de ízre viszont valami isteni finom. Igazi ünnepi torta, mely a karácsonyi asztalon is megállja a helyét.







Hozzávalók 23 cm-es tortaformához:


5 db tojás
5 ek liszt (púpozott)
5 ek porcukor (púpozott)


Az egész tojásokat és a porcukrot robotgéppel keverjük ki jó habosra, majd szitáljuk hozzá a lisztet. Ezután fakanállal óvatosan keverjük össze.

6 db sütőpapírt készítsünk elő, majd mindegyikre rajzoljunk rá egy kb. 26 cm-es kört. Ezután osszuk el 6 egyenlő részre a masszát, és egyenletesen kenjük el a sütőpapírokon.(nagyon vékony tésztaréteget fogunk kapni!!!!)

Előmelegített, közepes hőmérsékletű sütőben süssük a lapokat 8-10 percig, majd a sütőből kivéve óvatosan húzzuk le a sütőpapírt. 

Ezután hűtsük ki teljesen a tortalapokat, majd egy kb. 23 cm-es formát ráhelyezve vágjuk körbe, hogy szép kerek tortaformát kapjunk.


Krém hozzávalói:


20 dkg cukor
2 cs vaníliás cukor
4 db tojás
20 dkg margarin
10 dkg csokoládé (60%-os)
2 ek kakaó


Egy fám tálba tegyük bele a cukrot, a vaníliás cukrot, és az egész tojásokat, majd kézi habverővel keverjük egy kicsit össze.
Ezután vízgőz fölött, állandó kevergetés mellett keverjük addig, hogy egy sűrűbb, habos masszát kapjunk. (én kb. 10 percig közepes lángon kevergettem)

A csokoládét szintén vízgőz fölött olvasszuk fel, majd keverjük hozzá a tojásos masszához. Végül kanalazzuk hozzá a kakaót, majd alaposan keverjük össze, és hűtsük ki teljesen. (egy sűrűbb masszát fogunk kapni)
A teljesen kihűlt masszához adjuk hozzá a margarint, majd robotgéppel keverjük jó habosra.


Karamell hozzávalói:

15 dkg porcukor
2 tk margarin
1 tk ecet
2-3 ek víz


A cukrot keverjük simára a vízzel, majd keverjük hozzá az ecetet és a margarint.
Ezután közepes lángon, állandó kevergetés mellett karamellizáljuk világos színűre.

Válasszunk ki egy tortalapot, majd a forró karamellt öntsük rá, és egyenletesen simítsuk el. Ezután a még meleg karamellen, késsel jelöljük be a tortacikkeket, majd hagyjuk teljesen kihűlni, megkeményedni.(a kést margarinnal vékonyan kenjük meg, akkor nem fog ráragadni a karamell)


Végül a tortalapokat egyenletesen kenjük meg a krémmel, végül pedig helyezzük rá a karamelles tortalapot.  Ízlés szerint a torta oldalán a krémet még megszórhatjuk darált dióval is.
Ezután tegyük hűvös helyre, hogy a krém kissé megdermedjen és könnyen tudjuk majd felszeletelni.

Tálalás előtt éles késsel a jelölések mentén szeleteljük fel a tortát.

17 megjegyzés:

  1. Apukám nagy kedvence! Lehet, hogy én is nekiállok majd, de én is parázok a karamelltől :) Elsőre mik a benyomásaid?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Erika ne parázzál, meglátod milyen egyszerű. Nagyon jók a benyomásaim a karamellel kapcsolatban. Az ecetnek köszönhetően lassabban köt meg, így van rá idő, hogy szépen belehessen jelölni. Az ecet íze utána nem érződik majd. Egy nagyobb teáskanállal nyugodtan tehetsz bele. Egyszerre ráöntöttem, és egyenletesen elkentem a tésztán, majd minden jelölés előtt bevajaztam a kést. Amikor teljesen megkeményedett, szépen feltudtam szeletelni.

      Törlés
    2. Szia Gizi! Ezer éve nem voltam nálad.. :) Én mondjuk teljesen másképp csinálom a dobostortát (egy régi Tina magazinos receptem van), de csak annyit fűznék a karamell máz részéhez, hogy én pl. felszeletelem a tetejét és egyenként kenem rá mindegyikre a karamell mázat, így tuti, hogy nem lehet elrontani. :) Szóval, aki fél ettől a részétől annak ezt is javaslom. :)
      Boldog új évet! Sphinx

      Törlés
  2. A kedvencem!!! Köszönöm a szuper receptet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Orsi sok sikert hozzá, biztosan neked is ízleni fog ha megsütöd. Én eddig csak cukiba vettem, de mostantól csakis sk. sütöm majd.

      Törlés
  3. Tökéletes,meseszép lett a torta. Én nem szeretem, de így látványra csodaklassz:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Erzsike köszönöm. Lenne még mit fejlődnöm, de elsőre azért elégedett vagyok vele. Én a karamellt nem szeretem a tetején, de magát a tortát igen.

      Törlés
  4. Kóstolót kérhetek?
    Szép ünnepet kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, már küldök is egy kis kóstolót!!!
      Köszönöm, és én is kellemes ünnepeket kívánok!

      Törlés
  5. Cuanto me gusta el corte de tu dulce.
    Un saludito

    VálaszTörlés
  6. Most volt időm alaposabban tanulmányozni a dobostortádat.
    Remekül sikerült, főleg elsőre! Én a lapok miatt nem szívesen csinálom.
    A szépségén nem kell aggódnod, mert ha díszítést tettél volna rá, pont olyan lenne, mint a cukrászdában készült.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Marisz köszönöm!! Elsőre én is elégedett vagyok vele. Már régen szerettem volna megsütni, de engem is a lapok tartottak vissza. Nagyon régen, a barátnőmmel sokszor sütöttünk vékonyabb piskótatésztát és hasonló krémmel töltöttük meg, és karamellel öntöttük le. Úgy egyszerűbb volt, de így mutatósabb, na meg persze finomabb is.

      Törlés
  7. Ez gyönyörű lett! Párszor én is készítettem,de most adtál egy löketet az újrázáshoz!:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm!! Én most készítettem először, de annyira ízlett, hogy hamarosan ismételni fogom. Majd megyek és meglesem a Te tortádat, de biztosan csodaszép, na és főleg finom lesz.

      Törlés