2012. november 20., kedd

Saláta buggyantott tojással.




Ködös, nyirkos reggelre ébredtünk és sajnos az ilyen reggelek igen lehangolóak tudnak lenni. Így aztán valami könnyű ebédre vágytam. Volt itthon egy jégsaláta, gondoltam összedobok gyorsan egy salátát, és buggyantott tojással fogom tálalni. A salátába került még vékonyra szeletelt sárgarépa és retek is, melyektől nem csak szép színes, de a málnaecettel készült öntetnek köszönhetően nagyon finom lett. A tojást egy percig forró, gyöngyöző vízben főztem, hogy még kissé lágy maradjon a sárgája. Végül a salátát a tojással a tetején tálaltam, és kenyérszeleteket kínáltam mellé. Mire aztán elkészült az ebéd, egyik percről a másikra a nap is kisütött.







Hozzávalók:

1 kisebb jégsaláta
2 db sárgarépa
1 cs retek

Az öntethez:

4-5 ek málna ecet
3-4 ek méz
csipet só
őrölt fehér bors
4-5 ek olívaolaj


A salátát ízlés szerinti darabokra csipkedjük össze. A sárgarépát pucoljuk meg, majd a retekkel együtt vékonyra szeleteljük fel. (én a hámozóval vágtam vékony szeletekre)
 Ezután egy tálba keverjük össze a zöldségeket.

Az öntet hozzávalóit ízlés szerint, kézi habverővel jó alaposan keverjük össze, majd öntsük rá a salátára. 
Ezután kézzel alaposan forgassuk össze, majd hagyjuk állni egy kicsit, hogy az ízek összeérjenek.

 Buggyantott tojás készítése:

Egy edénybe forraljuk fel kb. 1 liter vizet, majd csepegtessünk bele pár csepp ecetet.
A tojást egyesével óvatosan üssük bele egy kis tálba, majd szintén nagyon óvatosan, alacsony magasságról (a tál szinte érjen bele a vízbe) öntsük bele a forró vízbe. 
Ezután gyöngyöző vízbe főzzük 1-2 percig, hogy a fehérje megfőjön, de a sárgája még folyós maradjon.
 Amikor a tojás megfőtt, szűrőkanál segítségével emeljük ki a vízből, és hagyjuk lecsepegni.  

Tálaláskor a salátát halmozzuk rá a tányérra, majd helyezzük a tetejére a buggyantott tojást. Ízlés szerint frissen őröljünk rá borsot. (én citrusos-fekete bors keveréket őröltem rá, mely még jobban kiemelte az ízeket)


5 megjegyzés:

  1. Nagyon étvágygerjesztően néz ki, biztos finom volt!!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon kellemes a színe, és a leírtakból ítélve nekem nagyon ízlene. :P

    VálaszTörlés
  3. Hm, ez nagyon ízlene. Kisfiam, pont ezért a tojásért könyörög napok óta :)

    VálaszTörlés
  4. Gizike, hat milyen erdekes hogy megint egyforman gondolkodunk; pont nalunk is nedves huvos idok vannak, es mar annyira kivantam a salatat, a sok husos etelek utan, amint persze mint sokszor, nem is fotozom. Vasarnap finom barbequ oldalast es csirke combot csinaltam, sult krumplival, es persze ilyenkor nem keszitek salatat.

    Micsoda jo otlet a 'buggyantott'...most hallom eloszor ezt a szot ami angolul 'poached eggs'...amit nagyon szeretek, de meg salataval nem paroztam. Emlekszem anyukam szokot tukor tojast spenotra tenni, meg regen gyerek koromrol emlekszem ra, de a buggyantott tojasra nem. Finom, konnyu, es pont jol is johet egy konnyu uzsonnara. Itt vagyok megint a Loraeknal, es nincs 'ekezet' ezen a gepen. Remelem hogy jobban erzed magad...Puszillak

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm mindenkinek a hozzászólást!!!

    Érdemes egyszer kipróbálni a buggyantott tojást, mert nagyon egyszerű elkészíteni. Én jobban szeretem mint a tükörtojást, mert ehhez nem kell semmi zsiradékot adni. A salátához pedig nagyon jól illett.

    VálaszTörlés