2012. november 17., szombat

Hétvégi receptajánló!!! Tejfölös-citromos sült csirkecomb rizzsel.



Elérkezett a hétvége és én megint egy egyszerűen elkészíthető, ám nagyon finom sült csirkecombot hoztam. A recepttel még régebben találkoztam  Petránál, de akkor annyira megtetszett hogy rögtön el is mentettem magamnak. Éppen azon töprengtem mit is főzzek, amikor ráleltem erre a receptre. Így aztán már meg is volt, hogy mi lesz az ebéd. A fűszerezést a saját ízlésemre variálva, már hozzá is láttam az ebéd elkészítéséhez. A végeredmény pedig egy nagyon finom, szaftos hús lett. Köretként petrezselymes rizst kínáltam mellé, de a sült krumpli, vagy a krumplipüré is remek kísérője lehet.






Hozzávalók:

4 db csirkecomb
5-6 dl tejföl
0,5 dl fehérbor
1 citrom
őrölt bors
szerecsendió
majoranna
kakukkfű


A csirkecombokat ízlés szerint sózni, borsozni,  megszórni a fűszerekkel, és egy kicsit állni hagyni hogy az ízek jól átjárják.

3 dl tejfölt összekeverni a borral, majd egy tepsibe önteni. Ezután egymásmellé a tepsibe helyezni a befűszerezett csirkecombokat, majd a maradék tejfölt a hús tetejére kenni.
A citromot gerezdekre vágni, és a hús közé tenni, majd a tepsi tetejét fóliával lefedni.

Előmelegített sütőbe helyezni, majd közepes hőmérsékleten kb. egy óra alatt puhára párolni.

Amikor a hús már kellően megpárolódott levenni a fóliát, majd visszatenni a sütőbe, és szép pirosra sütni.

Ameddig a hús sül, ellehet készíteni a köretet.

Tálaláskor a sült csirkecombot én petrezselymes rizzsel kínáltam. Köretként ízlés szerint kínálhatunk mellé még krumplipürét, vagy sült krumplit.

6 megjegyzés:

  1. Ezt már én is elkészítettem, nagyon finom volt! Nálad is guszta, nem mondom!!

    VálaszTörlés
  2. Csirkecombok elővéve,azon gondolkodtam mit is kéne csinálni.Meg van!Elkészitem remélem a családomnak izlik majd.

    VálaszTörlés
  3. Es una delicia me gustaría probar luce muy lindo,abrazos y abrazos

    VálaszTörlés
  4. Eppen ma sutok finom csirke combokat a Loranal, petrezselymes rizzsel, es a gyerekeknek spaghettit az egyszeru piros szosszal. En is teszek hozza citromot, kerekeket teszek a csirke combok ala a tepsiben, es rosti krumplit, meg sargarepat. Milyen remek oteleteink vannak veled, es egyforma izlesunk:)

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm mindenkinek a hozzászólást!!!

    VálaszTörlés