2012. november 22., csütörtök

Gulyásleves.



Tegnap ebédre gulyáslevest főztem, csak éppen nem a mi magyaros gulyásunkat, hanem egy hasonló recept alapján, és tejföllel tálalva. (recept itt megtalálható) Az  ízvilága hasonló a két levesnek, de azért az elkészítésükben van némi különbség. Persze mindkettő nagyon finom, és főként laktató. A leves recepteket kicsit átolvasva vettem csak észre, hogy bizony az igazi magyaros gulyásleves recept, melyet csak itt nálunk főzzük, még nem található meg a blogba. Viszont fotót már régebben készítettem erről a levesről is, így most pótolom ezt az elmaradást. Igaz szerintem gulyáslevest mindenki tud főzni, de azért leírom hogy én hogyan készítem.


Hozzávalók:

50 dkg sertéscomb
2-3 db sárgarépa
1 db petrezselyemgyökér
1/2 zeller
3-4 db krumpli
1 db vöröshagyma
1 db sárga paprika
1 db paradicsom
pirospaprika
egész bors
ételízesítő
szerecsendió
köménymag
babérlevél
1-2 ek olaj



A felhevített olajon kezdjük el üvegesre párolni az apróra felvágott vöröshagymát. Ezután adjuk hozzá a felkockázott húst, majd pirítsuk fehéredésig. Ekkor szórjuk meg a pirospaprikával, és ízlés szerint szerecsendióval és ételízesítővel, majd pár percig kevergetve pároljuk kicsit össze. Ezután öntsük fel annyi vízzel, hogy jól ellepje, majd főzzük a húst félpuhára.

Amikor a hús félig megpuhult, tegyük hozzá az ízlés szerint felvágott zöldségeket, a sárga paprikát és a paradicsomot, majd öntsük fel még vízzel. Ekkor tegyük bele a babérlevelet, köménymagot, egész borsot és főzzük tovább.

Amikor a hús már majdnem teljesen megpuhult, tegyük bele a kockára vágott krumplit, majd főzzük a levest teljesen készre.

Ízlés szerint főzhetünk bele csipetkét is.

Tálaláskor a leves mellé kínálhatunk ízlés szerint kenyérszeleteket, esetleg lángost, vagy pogácsát.


3 megjegyzés:

  1. Hú de szeretem és egyike azon magyaros ételeknek,melyet el is szoktam készíteni. Igaz, tejföllel még nem próbáltam, de rossz nem lehet az biztos:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon egyforma a gulyáslevesünk! Pont így fest az enyém is! Nagyon guszta! Ma egyedül viszem a klinikát, de jó lenne ezzel a kis csuporral a munka mellett... :o)

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm lányok a hozzászólást!!!

    Szerintem nincs is olyan aki a jó magyaros gulyás levest ne szeretné. Én Horvátországba főzöm a barátainknak és ők is imádják. Éppen a nyáron reklamáltak, hogy miért is nem találják a receptet, így most nekik is pótoltam ezt a hiányosságot.

    VálaszTörlés