2012. augusztus 2., csütörtök

Aszalt paradicsom fűszeres olajban.



Nemrégiben a Femina.hu oldalon Receptolimpiát hirdettek meg, melyre mindenki a saját maga által készített recepttel  nevezhetett be. (én is beneveztem néhány recepttel, és izgatottan várom a szavazás lezárását) Minden nap bekukkantok, hátha találok olyan receptet melyet én is szívesen elkészítenék, és persze hogy találok, sőt...... Természetesen a kedvemre valóra rögtön le is adom a szavazatomat.  A napokban pedig nézelődés közben akadtam rá Dorcus olajban eltett aszalt paradicsom receptjére. Rögtön megtetszett, és mivel rengeteg paradicsom termett idén, így neki is láttam az aszalásnak. A napsütésre sem lehetett panaszom, mert ezerrel sütött, így pár nap alatt szépen megaszalódott a paradicsom. Ma pedig már üvegbe is került, és érlelődhet tovább a fűszeres olajban. Pár napig a hűtőben pihentetem, hogy jól átjárja a fűszeres olaj íze, és már készülhetnek is majd belőle a különböző finomságok. Látványra, és illatra nagyon guszta, és biztosan ízre is finom lesz, így bátran merem ajánlani mindenkinek, egy próbát mindenképpen megér.








Hozzávalók:

1 kg paradicsom
2-3 dl olívaolaj
2-3 dl napraforgóolaj
2-3 gerezd fokhagyma
friss bazsalikom levél (v. szárított)
2-3 ek oregánó


A paradicsomot alaposan mossuk meg, majd vágjuk félbe és kanállal vájjuk ki a magját. 
Ezután egy alufóliával bélelt tepsibe tegyük egymásmellé a félbevágott, kimagozott paradicsomokat. Jó alaposan sózzuk meg, majd tegyük jó napos helyre, hogy pár nap alatt összeaszalódjanak. (a tepsit takarjuk le légáteresztő anyaggal, hogy a paradicsomot érje a levegő, és a nap, de a legyek, bogarak, ne tudjanak rászállni)


Az összeaszalódott paradicsomokat ezután tegyük bele egy üvegbe, majd adjuk hozzá a vékonyra felvágott fokhagymát, az ízlés szerinti mennyiségű apróra vágott bazsalikomot, (v. a szárított bazsalikomot) az oregánót, majd öntsük fel a kétféle olajjal. 
Ezután légmentesen zárjuk le, majd jó alaposan rázzuk össze az üveg tartalmát. (aki csípősen szereti, az tehet bele még erős paprikát is)

Az üveget tegyük be a hűtőbe egy-két napra, hogy a paradicsom és a fűszerek íze jól összeérjen. 

Az elkészült fűszeres aszalt paradicsomot ízlés szerint felhasználhatjuk pl. tészták, saláták ízesítésére, sajttálak díszítésére.


10 megjegyzés:

  1. szuper!

    lehet butuska lesz a kérdés, de meddig áll el?
    Köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rövid ideig,mert hamar el fogy:)Én csak oliva olajjal teszem évek óta,még van a tavalyiból egy üvegecskével.

      Törlés
  2. Terveztem, hogy teszek el, de sajna még nálunk nincs paradicsom dömping. Nagyon jó lett a kép:)

    VálaszTörlés
  3. Nekem is most lett kesz az aszalvany, igy fogom eltenni. Koszonom:-)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon csodásan fest és a házi a legfinomabb:) Éppen most készítettem aszalt paradicsomos kenyeret, nagyon finom:)

    VálaszTörlés
  5. De jó hogy most tetted ki, épp arra gondoltam milyen olcsó paradicsom jó lenne aszalni. Meddig áll el az üvegben?

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm mindenkinek a hozzászólást!!!
    Gondolom a tiétek is nagyon finom lesz, én éppen holnap készülök a salátába tenni belőle.

    trollanyu!
    Én is gondoltam rá, hogy sütök vele kenyeret, mert biztosan nagyon finom.

    Éva!
    A recept szerint csak pár napig áll el, de én hűtőbe tettem, és reménykedem, hogy ott azért majd tovább bírja. Ezért csak kis mennyiséget készítettem.

    VálaszTörlés
  7. Elnézést kérek Gizike hogy én igy elhanyagoltam be látogatni hozzád, még Csütörtök postolásodat is el mulasztottam? A sun-dried tomatoes...nálatok aszalt paradicsom...nálunk napon száritottnak hivják, és tényleg most ezen módon is készitetted, valami fantasztikus finomság, ez amit én is készitettem már, de nem én száritottam a paradicsomot, csak ugy vettem száritva, és olaj, foghagyma, bazsiliko meg babér levéllel tettem hasonló szép csatos üvegben mind a tiéd!

    Imádom az ilyesmit...nagyon ügyesen készitetted, Gizike!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elisabeth köszönöm!! Most aszaltam először paradicsomot, de annyira finom lett, hogy már készül a következő adag. Biztosan lehet itt nálunk is szárítva vásárolni, de nekem szerencsém van, mert bőségesen terem a kertbe, és idén a napsütésre sem lehet panasz. Szinte éget a nap, így gyorsan aszalódik a paradicsom. Jó ötletet adtál a babér levéllel, teszek bele én is, az ízét szeretem az ételekbe, így biztosan a paradicsomban is kedvemre való lesz.:)

      Törlés