2012. április 4., szerda

Húsvéti sós sajttorta.




Húsvéti receptek keresgélése közben bukkantam rá egy újságban erre a sós sajttorta  receptre. Rögtön el is döntöttem, hogy elkészítem az ünnepekre. Biztos voltam benne, a hozzávalókat elolvasva, hogy csakis finom lehet, de mivel nem szerettem volna hogy csalódás érjen, így tegnap este, előkóstolóként elkészítettem egy tortácskát. Éjszakára a hűtőben pihentettem, így volt ideje összeérni az ízeknek, és teljesen megdermedni a tortának. Ma reggel pedig főtt sonka hiányában, vékonyra szeletelt baconnel tálaltam. Szerencsére nem csalódtam a receptben, és éppen azt a finom, krémes sajttortát kaptam, amit vártam. A torta alapja egy vékony réteg sós-vajas kétszersültből készült. A sajtos krémhez pedig gouda sajtot, mascarponét, és finom krémes tejszínt használtam, egy kevés medvehagymával, és snidlinggel megbolondítva. Tavaly sajtkrémes-sonkás piskótatekercset készítettem, az is nagyon ízlett, így biztos vagyok benne, hogy idén ennek a sajttortának is nagy sikere lesz. (persze húsvétra frissen készül majd el, nem ezt fogom kínálni) Mindkét receptet bátran merem ajánlani mindenkinek.






Hozzávalók 20 cm-es tortaformához:

10 dkg kétszersült
6 dkg vaj

Sajtkrém hozzávalói:

25 dkg mascarpone
20 dkg sajt (nálam gouda)
néhány levél medvehagyma (v.fokhagyma)
3 dl krémes tejszín
10 g zselatin
1 dl víz
őrölt bors
őrölt köménymag
snidling





A kétszersültet aprítóval teljesen morzsalékosra aprítani (v. ledarálni) és ízlés szerint sóval összekeverni.
A vajat felforrósítani, majd a kétszersülthöz önteni, és alaposan összekeverni.
A tortaforma alját kibélelni sütőpapírral, majd beleönteni, belelapogatni a vajas-kétszersült keverékét.
Ezután betenni a hűtőbe, hogy teljesen megdermedjen mielőtt rákerül a töltelék.

Egy tálba beletenni a mascarponét, hozzáadni a reszelt sajtot, a tejszínt, az apróra felvágott medvehagymát, (v. belenyomni a fokhagymát) és a snidlinget, majd ízlés szerint fűszerezni és alaposan összekeverni.

A vizet felforralni, majd a tűzről levéve hozzáadni a porzselatint, és addig keverni még teljesen feloldódik. Ezután langyosra hűteni, majd az alaposan összekevert sajtos-masszához önteni. Szintén jó alaposan fakanállal összekeverni.

A hűtőből kivenni a tortaformát, majd a teljesen megdermed kétszersültre önteni a masszát.
Tetejét egyenletesen elsimítani, majd pár órára visszatenni a hűtőbe, hogy a sajtkrém teljesen megdermedjen, és az ízek jól összeérjenek.

Tálaláskor először egy spatulával körbekeríteni a tortát, majd levenni róla a formát. Ezután tálcára helyezni, majd a tetejét ízlés szerint apróra vágott snidlinggel megszórni. Húsvéti sonka, tarja, csülök....mellé kínálni.

21 megjegyzés:

  1. Sajtimádó vagyok, nekem is nagyon bejönne!!!

    VálaszTörlés
  2. Remek. Még egy jó ötlet jövőre, mert most nem lesz nálunk húsvét. De majd ünnepek után egy jó hosszú hétvégére elkészítem, s akkor a gyerekekkel belakmározunk belőle.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vikikém, mi történt hogy nem tartjátok idén a húsvétot, talán elutaztok??? Nincs ez ünnephez kötve, bármikor elkészíthető, a gyerekeknek biztosan ízlik majd.

      Törlés
  3. Nagyon szeretem a sajtot, nagyon guszta. =)Remek egy ötlet, ha nem is most de valamikor elfogom készíteni.
    Remélem minden rendben van. jól vagy!?
    puszillak Gizi! =)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Réka!
      Nagyon régen hallottam már Rólad. Hogy vagy, mi újság felétek??
      Köszönöm. A rendszeres fejfájásomat leszámítva, jól vagyok. Puszillak!!

      Törlés
  4. Jól néz ki és a hozzávalók alapján én is feltételezem, hogy finom:)

    VálaszTörlés
  5. A nevét olvasva rögtön felkaptam a fejemet... a fotók pedig csodásak!! Hmmm... nagyon fincsi lehet, tetszik! De kár, hogy nem tudom nálad megkóstolni... :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gabriella, pedig szívesen megkínálnálak egy kis kóstolóval. Nagyon finom, érdemes elkészíteni, mert biztosan Nálad is sikere lenne.

      Törlés
  6. Nagyon jól hangzik! Micsoda ötletes torta! Neked is vannak ám jó ötleteid!

    VálaszTörlés
  7. Imádom a finom sós sajt tortákat, és a tiéd mennyei finom, a mascarponéval, és a medvehagymámal. Nagyon guszt, és kimondottan elegáns is! Jó ötletet ajánlottál megint!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elisabeth, nagyon köszönöm!!! Nem fogsz csalódni a receptben, mert nagyon finom.

      Törlés
  8. Nagyon tetszik ez a sajttorta, el is készítem húsvétra. A tejszín milyen kell legyen? Főzőtejszín?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen főzőtejszín legyen, de ha lehet kicsit sűrűbb, krémesebb fajta. Én Hulala főzőtejszínt tettem bele, az sűrűbb, krémesebb. Ha nem kapsz olyant, akkor esetleg tegyél bele egy kicsivel több zselatint, hogy biztosan megdermedjen. Biztosan ízleni fog Nektek is.

      Törlés
    2. Köszönöm a választ, megnézem mit találok. Érzem, hogy finom lesz:-)

      Törlés
  9. Szia, kérdezném mekkora tortaformában készítetted?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Margit! 20 cm-es tortaformában készítettem, de ezt a hozzávalóknál írtam is. Biztosan véletlenül kerülte csak el a figyelmedet.

      Törlés