2011. november 13., vasárnap

Márton napi sült libacomb gyümölccsel és gesztenyével.



Márton napján egy finom mustáros ragulevest főztem libamellből, ma pedig vasárnap lévén, finom húslevest, természetesen most libaaprólékból, és  még libacombot sütöttem gyümölcsökkel és gesztenyével. Mivel még a mai napon mindenfelé tartottak a különböző Márton napi rendezvények, így gondolom nem szakítottunk mi sem a hagyományokkal, és lesz egész évben elegendő ennivalónk. A libacombokat együtt sütöttem meg a birsalmával, aszalt szilvával, mazsolával, és a sütési idő vége felé, mellékerült még az előzőleg félpuhára főzött gesztenye is.  A combok gyönyörű szépek voltak, és szerencsére a sütés végére sem lettek kisebbek. (még csodálkoztam is, mert már jártam úgy, hogy szinte felére összeestek sütés közben) Más köretet nem is készítettem, mert a gesztenye és a gyümölcsök mellé, szerintem más nem is illett volna hozzá. Igaz a Márton napi libaságoknak ezzel vége, de azért libát bármikor süthetünk, és én ezt a receptet bátran merem ajánlani mindenkinek.(további libából készült receptek itt megtalálhatóak)






Hozzávalók:

2 db libacomb
2-3 db birsalma
1 cs aszalt szilva
2-3 marék mazsola
50 dkg gesztenye
őrölt bors
kakukkfű
majoranna
2 dl fehérbor
méz
libazsír

A combokat alaposan átnézni, nehogy tokok maradjanak benne. Ezután folyóvíz alatt lemosni, és alaposan lecsepegtetni. Mindkét oldalát besózni, és megszórni ízlés szerint őrölt borssal. Lefedve éjszakára a hűtőbe tenni, hogy a só jól átjárja a húst.

Egy tepsibe kevés libazsírt tenni, majd belehelyezni egymásmellé a combokat. A combok mellé ízlés szerint, kakukkfüvet és majorannát szórni. 
A tepsi másik felébe beletenni a kockára vágott birsalmát, az aszalt szilvát, és a mazsolát. Ezután óvatosan aláönteni a bort, majd a tepsit fóliával lefedni.
Előmelegített sütőbe helyezni, majd közepes lángon, másfél órán át lefedve párolni.

Közben a gesztenye végét éles késsel keresztbe kicsit bevágni, majd felönteni annyi vízzel, hogy ellepje. kb. 10 percig szép lassan főzni, majd leszűrni és hideg vízzel leöblíteni. Ezután lehúzni a külső vastag héját, majd az alatta lévő barnás, hártyát is eltávolítani.

Amikor a hús már kellően megpárolódott, kivenni a sütőből, és az előkészített gesztenyét is a tepsibe tenni. Mézet csorgatni a gyümölcsök tetejére, és vékonyan a combokat is lekenni.
Ezután visszatenni a sütőbe és szép pirosra sütni.

Tálaláskor a sült libacombokat a mézes gyümölccsel, és a gesztenyével kínálni. Gesztenye helyett, köretként krumplipürével is tálalhatjuk.

16 megjegyzés:

  1. Hát ez valami gyönyörűség.Biztosan finom volt.Már olvasására is csurog a nyálam.

    VálaszTörlés
  2. Nekem is csak csorog a nyálam:) agyon finom lehet ezzel a csodás körettel. A képeid is fantasztikusak lettek.

    VálaszTörlés
  3. Micsoda gyönyörűség, ez a köret meg nagyon pikáns lehet! :) Fantasztikus háziasszony vagy! :)

    VálaszTörlés
  4. Ropogósan pirosan hívogatóan gyönyörű! A köret is nagyon tetszik. :)

    VálaszTörlés
  5. Ezek a libacombok annyira guszták így megsülve! Látszik rajta hogy jó ropogós lett, finom lehetett ezzel a körettel !Nem maradt egy kis kóstolónak való ?

    VálaszTörlés
  6. Nagyon guszta lett ez a libacomb. Én is sütöttem hasonlót sült almával, körtével, szilvával. Ha van kedved nézd meg, de szerintem a tied a nyerő.Szívesen megkóstoltam volna. A gesztenye egy nagy ötlet, s szép a fotó is.

    VálaszTörlés
  7. Ismét hús-gyümölcs, a combot vinném, a gesztenyét hagyom, mert azt nem nagyon szeretem, de ki tudja, lehet megszeretném?:)

    VálaszTörlés
  8. nyanyus!
    Köszi, bizony nagyon finom volt. A méztől csodaszép színe lett, és a gyümölcs is finom.:)

    VálaszTörlés
  9. trollanyu!
    Nagyon köszönöm, csak azt sajnálom, hogy nem tudtalak vendégül látni benneteket.:)

    VálaszTörlés
  10. Barbi!
    Nagyon köszönöm, olyan jól esnek a szavaid!!:)

    VálaszTörlés
  11. Petra!
    Köszönöm!!! A köretet elfogom készíteni más húshoz is, mert nagyon finom.:)

    VálaszTörlés
  12. Éva!
    Köszönöm!!! Sajnos minden elfogyott, de legközelebb feltétlen küldök egy kis kóstolót.:)

    VálaszTörlés
  13. Hobbychef!
    Köszönöm!! A te libacombod a gyümölcsökkel is nagyon finom lehetett!!! A gesztenye remekül kiegészítette, így más köretet nem is készítettem:)

    VálaszTörlés
  14. Kati!
    Szerintem így együtt megsütve neked is ízlene a gesztenye, mert jó szaftos a gyümölcsökkel együtt.:)

    VálaszTörlés