2011. július 15., péntek

Meleg balzsamecetes cukkinisaláta csirkemellfilével.



Erre a receptre a Laptopkonyhában bukkantam rá. Rögtön megtetszett, mivel nagy cukkinirajongó vagyok. Szeretem levesként, párolva, főzeléknek, de a cukkinisaláta is a kedvenceim közé tartozik. Cukkinis receptjeim itt megtekinthetőek!!! Tehát a recept elolvasása után, úgy döntöttem hogy ez lesz ma az ebéd. Igaz én a tőkehal helyett, csirkemellfilével tálaltam, de ez a párosítás is nagyon finom volt. A saláta hozzávalóiért csak kimentem a kertbe, és begyűjtöttem a saját termesztésű cukkinit, paradicsomot és hagymát. Bevallom egy kicsit változtattam a recepten, de remélem OZ, és Buza Sanyi ezt elnézik nekem.:) Én ugyanis a paradicsomot és az apróra vágott petrezselyemzöldet az utolsó pillanatokban szintén hozzáadtam a párolódó cukkinihez. Mivel szerintem a paradicsomnak sem ártott meg az a kis sütés. A végeredmény pedig valóban egy nagyon finom melegen fogyasztható saláta lett. Mindenkit csakis biztatni tudok az elkészítésére, akár mint az eredeti receptben tőkehal, akár grillezett húsok mellé.




1 db cukkini
1 nagy vöröshagyma
3-4 db paradicsom
olívaolaj

őrölt bors
2-3 ek balzsamecet
petrezselyemzöld
csipet cukor

A cukkinit és a paradicsomot felkockázni, a hagymát vékonyra felszeletelni, a petrezselyemzöldet felaprítani.

Egy serpenyőbe olívaolajat önteni, majd elkezdeni párolni a felszeletelt vöröshagymát. Párperc után hozzáadni a kockára vágott cukkinit, majd ízlés szerint sózni, és megszórni őrölt borssal.
Lassú tűzön addig párolni, hogy roppanós maradjon.

Ezután rákanalazni a balzsamecetet, és megszórni egy csipet cukorral.(a cukor elveszi majd a paradicsom savasságát, de el is hagyható!!)
Végül hozzáadni a felkockázott paradicsomot, és a felaprított petrezselyemzöldet, majd óvatosan összeforgatni, kb. 1 percig még párolni.

Közben a csirkemellfilét sózni, megszórni őrölt borssal, majd egy serpenyőbe pici olívaolajon mindkét oldalát 5-5 percig sütni.

Tálaláskor a sült csirkemell mellé, még melegen kínálni a cukkinisalátát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése