2011. május 25., szerda

Lúdláb torta sütés nélkül.




A lúdláb torta az egyik nagy kedvenc nálunk. Igaz bevallom, ha csokoládéról van szó, az nálam mindig a kedvencek közé tartozik. Tehát ez a torta mindenképpen beletartozik a kedvencek körébe. Már többféle krémmel elkészítettem, és valójában mindegyik nagyon finom lett, de ez a mostani torta egyszerűen isteni finom. Nem túl édes, habos, csokoládés és még sorolhatnám a mellette szóló érveket, de inkább az elkészítésére biztatnék mindenkit. A másik nagy előnye pedig, hogy most sütés nélkül, piskótaalap helyett, kekszes változatban készítettem el. A receptet Nellinél láttam meg, és rögtön megtetszett. Mivel nem volt sem kedvem, sem pedig időm sütögetni, így gondoltam kipróbálom hozzá a jól bevált kekszes alapot, melyet eddig főként gyümölcs és túró tortákhoz készítettem. Nem csalódtam, mert így is nagyon finom lett a torta, és a sütési időt is megspóroltam vele. Persze azért biztosan a piskótaalappal is nagyon finom lehet, de azt majd legközelebb sütöm meg hozzá. A krém összetételén is változtattam egy kicsit, mert én sűrített tej helyett mascarponét tettem bele, de szerintem azzal is remekül sikerült. Az eredeti recept Nellinél megtalálható, de aki szintén nem szeretne bajlódni a sütéssel, annak bátran merem ajánlani, ezt a változatot. Egy biztos, nagyon nehéz ellenállni neki, mert annyira eteti magát.





24 cm-es tortaformához:

20 dkg Győri Édes vaníliás keksz
20 dkg Győri Édes kakaós keksz
20 dkg margarin

A tortaformát kb. 2 cm magasságig kibélelni sütőpapírral. A kekszet aprítóval finomra őrölni és jól összekeverni.
A margarint forráspontig hevíteni, majd a darált kekszre önteni, kanállal jól összekeverni. Ezután a tortaformába önteni, egyenletesen elosztani és jól lenyomkodni a tetejét.
Végül 30 percre a hűtőszekrénybe tenni pihentetni. Ezalatt az idő alatt, ellehet készíteni a krémet.




Krém hozzávalói:

2 dl Hulala (v. habtejszín)
15 dkg mascarpone
15 dkg nutella
1 tábla csokoládé(jó minőségű)
1,5 dkg kakaópor
2-3 ek porcukor
1 cs vaníliás cukor
meggybefőtt


A csokoládét egy tálba tördelni, majd vízgőz fölött, állandó keverés mellett felolvasztani, és hűlni hagyni.

A mascarponét a nutellával, a kakaóporral, a porcukorral és a vaníliás cukorral habosra keverni.
Ezután hozzákeverni a felolvasztott, kihűtött csokoládét is.

A Hulalát kemény habbá verni, majd apránként, óvatosan szintén a krémhez keverni. (ha habtejszínt használunk akkor zselatin fix is kell hozzá, hogy elég kemény legyen a krém)
Végül óvatosan beleforgatni a jól lecsepegtetett meggybefőttet.

A hűtőszekrényből kivenni a kekszes alapot, majd lecsatolni a formát, lehúzni az aljáról a sütőpapírt, majd visszahelyezni a formába.
Tetejére rákanalazni a krémet és egyenletesen elsimítani. Ezután visszatenni a hűtőszekrénybe, hogy egy kicsit megdermedjen a krém és összeérjenek az ízek.(én 1 órára tettem vissza)

Tálalás előtt a torta tetejét olvasztott csokoládéval leönteni, majd pár perc múlva felszeletelve tálalni.


5 megjegyzés:

  1. Nagyon kedvemre való! Ezt a kekszes alapot lekoppintom, ilyenkor nyáron sütés nélkül is meleg van a konyhában.

    VálaszTörlés
  2. Gizi!De jól néz ki!Szerintem ez a fajta krém is nagyon finom lehet!Köszönöm szépen, hogy megemlítettél.:-)

    VálaszTörlés
  3. Marisz57!
    Örülök hogy tetszik a recept!!! Én sokszor készítek kekszes, vagy babapiskótás alapot a tortáknak. Gyors, egyszerű, ám nagyon finom. A "sütés nélküli receptek" mind így készültek.:)

    VálaszTörlés
  4. Nelli!
    Én köszönöm neked ezt a remek receptet, és még szép hogy megemlítettelek, hiszen tied az ötlet. Isteni finom így a krém, igazi habkönnyű. Mindenképpen megfogom csinálni sűrített tejjel is, igaz van az is itthon, de én mascarpone őrült vagyok.:)

    VálaszTörlés
  5. Bianka!
    Nagyon köszönöm!!:)

    VálaszTörlés