2011. május 7., szombat

Hétvégi receptajánló!!! Kacsamell-kacsasült fűszerkeverékben sültkrumplival.



Nem is olyan régen, már írtam arról, hogy a Fűszerházból megkerestek és megajándékoztak néhány fűszerkeverékkel. Azóta szeretném kipróbálni őket, de valahogy mindig elmaradt eddig. Igen eddig, mert most elérkezett az ideje és a "kacsasült" fűszerkeverékkel pácoltam be a kacsamelleket. Sőt a pácoláshoz használt keverékből annyit készítettem, hogy még a köretként feltálalt krumplit is abban sütöttem meg. Mondhatom nagyon elégedett vagyok a fűszerkeverékkel, mert igazán finom ízletes lett tőle a kacsamell, na meg a krumpli is. Mindenkit csakis biztatni szeretnék, hogy látogasson el a Fűszerkuckóba és kedvére válogasson, vásároljon a sok fűszer között.





2 db kacsamellfilé
1/2 cs kacsasült fűszerkeverék

2-3 dl Floriol olaj
1 dl fehérbor


A kacsamellek mindkét oldalát besózni.
Egy tálba beleönteni az olajat és összekeverni a kacsasült fűszerkeverékkel, majd jó alaposan beleforgatni a melleket. A tál tetejét lefedni, majd párórára a pácban állni hagyni a húst, közben pedig többször átforgatni. (én este pácoltam be, és éjszakára a hűtőszekrénybe tettem)

Egy serpenyőbe egy keveset önteni a fűszerezett olajból és felhevíteni, majd belehelyezni a kacsamelleket a bőrös felükkel lefelé, és mindkét oldalukat szép pirosra sütni.
Ezután az elősütött melleket egy tepsibe tenni.
A serpenyőbe visszamaradt zsiradékhoz hozzáönteni a bort, jól összekeverni, majd a tepsibe önteni a hús alá.

A tepsi tetejét fóliával lefedni, majd előmelegített sütőbe közepes lángon kb. 30 percig párolni a húst. Végül a sütőből kivéve tálalásig melegen tartani.(sütni már nem kell mert akkor nagyon kiszárad a kacsamell)


Sült krumpli:

70 kg krumpli

2 dl fehérbor
visszamaradt olajos pác


A krumplit megpucolni, megmosni, majd vékonyan felkarikázni. Ezután egy tepsibe tenni, megsózni és összeforgatni.

A bort és a visszamaradt olajos páclét összekeverni, majd a tepsiben lévő krumplira önteni. Jól összeforgatni, majd a tepsi tetejét alufóliával lefedni.
Előmelegített sütőbe tenni, és közepes lángon 30 percig párolni. Ezután a fóliát levéve szép pirosra sütni.

Tálaláskor a kacsamellet felszeletelni, és a sült krumplival tálalni. Ízlés szerinti salátát, vagy savanyúságot kínálhatunk hozzá.

14 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta lett szép tálalással!:)
    Sok boldog névnapot kívánok! :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon sok boldogságot, és jó egészséget kivánok a névnapod alkalmából.

    Imádom a kacsasültet, vittem egy kis kostolót.

    VálaszTörlés
  3. Imádom a kacsát, nagyon guszta lett ez az étek, szívesen megkóstolnám. A napokban én kacsacombot készítettem, kacsa májjal és káposztával.
    Boldog Névnapot, jó egészséget, s további kellemes főzöcskézést kívánok!
    Ha van kedved, kukkants be hozzám, ott köszöntöm a Gizellákat, Gizákat, Giziket, Gizusokat.

    VálaszTörlés
  4. Fenséges ebéd!
    ISTEN ÉLTESSEN GIZIKE!!!

    VálaszTörlés
  5. Fantasztikus Gizus,gyönyörű a tálalás is!:-)

    VálaszTörlés
  6. Először is nagyon boldog névnapot kívánok sok szeretettel tudom tegnap volt, de az unokám itt volt nem tudtam géphez ülni nagyon. A kacsa sülted nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  7. Maryenne!
    Nagyon szépen köszönöm!!!:)

    VálaszTörlés
  8. jdudar!
    Nagyon szépen köszönöm!!! A kacsához pedig jó étvágyat!!!:)

    VálaszTörlés
  9. Hobbychef!
    Nagyon szépen köszönöm!!! Szívesen bekukkantok hozzád.

    A te kacsacombod ezzel az összeállítással valami isteni finom lehetett.:)

    VálaszTörlés
  10. Juci!
    Nagyon szépen köszönöm!!:)

    VálaszTörlés
  11. Bianka!
    Nagyon köszönöm!!:)

    VálaszTörlés
  12. Ditta!
    Nagyon köszönöm!!:)

    VálaszTörlés
  13. Éva!
    Nagyon szépen köszönöm!!!! Csodás napod lehetett tegnap, ha ott volt a pici unokád!!!:)

    VálaszTörlés