2011. február 19., szombat

Hétvégi receptajánló!!! Kacsamell zöldségágyon.



Kacsa az egyik nagy kedvencem, igaz mostanában elég ritkán kerül nálunk terítékre. Annak idején, le sem merem írni milyen régen is volt, hogy saját nevelésű kacsáim voltak. Az anyukám a saját kacsáival együtt, annak rendje és módja szerint, szép kövér hízott kacsákat tömött nekem belőlük. Nem is volt annak párja, a húsa nem esett össze sütés közben és aranysárga zsír sült ki belőle. Mostanra már csak az emlékeimben él, és ha kacsát szeretnénk enni akkor marad a boltban vásárolható példányok egyike. Igaz választhatnám még a piacon áruló nénikék kacsáit, de sajnos már azok sem a régiek. Sütés végére már alig marad belőle valami úgy összesül, igaz zsír lesz bőven, de több ezer forintért zsírt venni, hát nem is tudom.... Így jó nekem a bolti, abból is lehet finomságot készíteni. Készült is, mégpedig Christophe a TV-Paprikán készített zöldségágyon sütött kacsamell receptje után. Igaz kicsit változtatva az ő receptjén, mert nem volt itthon paradicsom, így kaliforniai paprikával készítettem el. Bizton állítom, nagyon finom lett, így bátran merem ajánlani mindenkinek.





2 személy részére:

2 db kacsamellfilé
2 db lilahagyma
3-4 db vöröshagyma
3 db kaliforniai paprika
olívabogyó
2 ek kukoricaliszt

őrölt feketebors
kakukkfű
rozmaring
1,5 dl fehérbor
kacsazsír




A melleket besózni és egy kicsit állni hagyni.
Egy serpenyőbe egy pici kacsazsírt tenni, majd a bőrös felével lefelé, belehelyezni a melleket.
Addig sütni, hogy szép piros legyen, majd átfordítani és a másik felét is párpercig sütni. (kb. 10 perc sütési idő alatt elkészül)
Ezután kiszedni a serpenyőből és félretenni.

A hagymát megpucolni, majd vékonyra felcsíkozni. A paprikát félbevágni, a magházat kiszedni és szintén vékonyra felcsíkozni.

A hús sütésénél visszamaradt zsírba elkezdeni párolni a hagymát, majd ha már kicsit összeesett, hozzáadni a paprikát is.
Közben ízlés szerint sózni, borsozni, megszórni a kakukkfűvel és a rozmaringgal. Aláönteni a bort és párpercig még párolni.
Ezután egy jénaiba önteni a félig megpárolt zöldségeket, majd a tetejére helyezni az elősütött kacsamelleket, tetejét lefedni és előmelegített sütőbe, közepes lángon kb. 20 percig párolni.

Ezután kivenni a sütőből és levenni a húst a tetejéről, majd a zöldségekre rászórni a kukoricalisztet és óvatosan összeforgatni. Végül visszahelyezni a húst, és mellészórni az olívabogyót.
Visszatenni a sütőbe és kb. 10 perc alatt összesütni. (ekkor már nem kell lefedni!!!!)
Ezalatt az idő alatt a szaft szépen besűrűsödik.

Tálaláskor kínálhatunk mellé rizst vagy sült krumplit, de magában a hús a zöldségekkel is nagyon finom. (én nem készítettem mellé más köretet, így is nagyon laktató volt)

8 megjegyzés:

  1. Még jó, hogy vacsiztam...nagyon guszta :)

    VálaszTörlés
  2. Az én vacsim már régen volt és a gyomrom is korog már. Jöhetek egy tányérkával ? :)) Jó, hogy feltetted, nekem meg a saját zsírjukban érlelődnek a sült kacsacombok egy jó ideje. Éppen ideje lesz előszedni. Júúj én is úúúúgy imádoooooom !!! Annó, hogy mindent kipróbáljak, még én is tömtem kacsát, s minden töméskor kaptak egy-egy szem kockacukrot. Húúúúú mekkora májuk volt. Na jó Gizus ! be is fejezem, elmegyek aludni, mert ebből kajálás lesz :))
    Jót főztél !

    VálaszTörlés
  3. Hú de nagyon jó néz ki Giza,valami isteni lehetett,szíves elfogadnám így reggelire is:-)

    VálaszTörlés
  4. Azta igazán remek kis összeállítás

    VálaszTörlés
  5. Araniel!
    Köszönöm!!! Ha esetleg potvacsiznál, akkor küldöm.:)))

    VálaszTörlés
  6. Viki!
    Korgó gyomorral nem lehet jót aludni, inkább gyere a kis tányérkáddal!!!
    Én soha nem mertem megpróbálni a tömést, sajnáltam szegénykéket, na de amikor már megsült, hát.... Imádtam a kacsavért és a májat lecsósan elkészítve. Na most én halok itt éhen,ahogy eszembe jutott.:)

    VálaszTörlés
  7. Ditta!
    Nagyon finom lett így zöldségesen, és nagyon finom szaftos maradt a mellehúsa. Küldöm reggelire!!:)

    VálaszTörlés