2010. október 14., csütörtök

Banánnal töltött csirkemell, Keresztes Ildikó receptje után.



Megint elkezdődött a Vacsoracsata az RTL-en, már alig vártam. Szeretem nézni és már az előző sorozatokat sem hagytam volna ki. Ez bizony így lesz most is. Persze nemcsak nézni szeretem, mert ha kedvemre való receptet látok el is készítem. Van hogy éppen olyan étel készítésével találom szembe magamat, melyet régebben én is szívesen főztem, csak az idők folyamán feledésbe merült. Most Keresztes Ildikó banánnal töltött csirkemelle fogott meg. Nagyon szeretjük a gyümölccsel töltött húsokat, így biztos voltam benne, hogy remek lesz. Nem is tévedtem, a fűszerezett hús, az édes banán, és az enyhén sós füstölt bacon remekül egészítették ki egymást. Köretnek oregánóval ízesített olívaolaj és fehérbor keverékében, sütőben sütött krumplit (recept a linkre kattintva olvasható) készítettem hozzá. Nekünk nagyon bejött ez a párosítás, mindenkinek ajánlani tudom az elkészítését.






 Hozzávalók:

3 db csirkemellfilé
3 db banán
1 cs szeletelt bacon
1 dl tejszín
olívaolaj

őrölt fehérbors
szerecsendió
majoranna
bazsalikom


A csirkemellet alaposan megmosni, jól lecsepegtetni, majd egy hegyes késsel felszúrni a közepén.

A banánok haját lehúzni, majd a csirkemellbe óvatosan, hogy ne törjön össze, belenyomni.

Ezután a hús mindkét oldalát ízlés szerint sózni és enyhén megszórni a fűszerekkel, majd körbetekerni a baconnel.

Egy tepsibe kevés olívaolajat önteni, majd egymásmellé helyezni a becsomagolt húsokat, majd aláönteni a tejszínt.

Előmelegített sütőben, közepes lángon kb. 30 perc alatt szép pirosra sütni.

Tálaláskor sült krumplit, rizst, esetleg salátát kínálhatunk hozzá.


21 megjegyzés:

  1. Nagyon gusztán néz ki!
    (bár én annyira nem vagyok oda a gyümi-husi párosításért, de ez tényleg klassz!)

    VálaszTörlés
  2. Igaz én se vagyok oda a gyümölcs és a hús párosításáért de...Igen-igen nagyon jól néz ki, meg is kóstolnám:))FINCSI...

    VálaszTörlés
  3. nagyon gusztán néz ki. Szívesen megkótolnám

    VálaszTörlés
  4. Fú, azt láttad, hogy az eredeti recept Lúdanyótól származik?
    http://ludanyo.blogspot.com/2010/10/vacsoracsata-es-banannal-toltott.html


    Egyébként gyümölcs és hús bárhol, bármikor :-)

    VálaszTörlés
  5. Annyira finom lehet!Ez a fehérboros krumpli is csábító!
    Szeretek hozzád jönni, mindig olyan jó dolgokra akadok.

    VálaszTörlés
  6. Réka!
    Köszönöm!! Szívesen küldök, hátha megkedveled a hús és gyümölcs párosítást.:)

    VálaszTörlés
  7. Bianka!
    Neked is köszönöm, és küldöm a kóstolót.:)

    VálaszTörlés
  8. Viki!
    Nem láttam kitől származik a recept!!! Nekem annyi elég, hogy Keresztes Ildikó vette a fáradságot és a szemem előtt elkészítette.

    Én szintén bármikor, bármennyit megtudok enni belőle.:))

    VálaszTörlés
  9. Nelli!
    Nagyon örülök, hogy szeretsz hozzám jönni és mindig szívesen látlak. Olyan jólesik az ilyen visszajelzés, mindig feltöltődök tőle.Köszönöm neked.:)

    A krumpli is nagyon finom, sokszor készítem. Neked is bátran merem ajánlani.

    VálaszTörlés
  10. Gizikém,ez biztos fincsi,a gyümölcs hússal,mindig nyerő nálam!!!jó párositás.

    VálaszTörlés
  11. :))Eddig amit,Receptet készítettél és mi megfőztünk isteni finom volt.:))

    VálaszTörlés
  12. A vacsoracsatában láttam én is a receptet de nem találtam a leírását csak itt.Köszönöm!
    Egyébként ma elkészítettem és féltem is ettől a párosítástól de annyira finom lett hogy a párom aki nem eszi meg az ilyesmit kétszer evett belőle.Gyors,laktató és finom.Köszönet érte mégegyszer:)

    VálaszTörlés
  13. Melli!
    Nagyon finom, és ez pont neked való, mert gyorsan elkészül.:)

    VálaszTörlés
  14. Réka!
    Nagyon örülök, hogy nektek is ízlenek a receptjeim.Köszönöm a dicséretet.:)

    VálaszTörlés
  15. Kriszta!
    Én köszönöm, hogy megírtad hogy nektek is nagyon ízlett. Nagy örömet szereztél ezzel a kommenttel.:)

    VálaszTörlés
  16. Először kicsit furának tűnt, de kép alapján, meg így ez az egész...hát elcsipegetném :)

    VálaszTörlés
  17. Araniel!
    Engem is a kíváncsiság hajtott, habár szeretjük a gyümölcsöt és húst együtt. Nagyon ízlett, bátran merem neked is ajánlani.:)

    VálaszTörlés
  18. Drága Gizi
    Szentpéterváron leesett a hó. Na ez a banános csirkemell....pont ehhez a hideg havas hangulathoz jött be. Jó ötlet volt nagyon. A konzulátust libacombbal fogjuk megvendégelni Márton napra. Kiváncsi vagyok erre milyen receptet találok itt.
    Gábor

    VálaszTörlés
  19. Én holnap akarom kipróbálni! Bár azt jó lenne tudni, hogy mennyi krumplihoz mennyi olaj és mennyi bor szükséges.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A bevezető szövegbe belinkeltem a krumpli receptet, hátha más is szeretné elkészíteni. Lehet elkerülte a figyelmedet, így belinkelem ide is. Kérlek kattints rá, és megkapod a kérdésedre a választ.

      http://gizi-receptjei.blogspot.hu/2009/08/sutoben-sult-krumpli.html

      Törlés