2010. szeptember 10., péntek

Csokoládétorta sütés nélkül.



Olyan szomorú esős napra ébredtünk ma, teljesen lehangoló volt a hangulatom. Valami finom csokoládés süteményre vágytam, de kedvem bizony nem volt sütögetni. Így aztán kis gondolkodás után úgy döntöttem, hogy a jól bevált babapiskótás alapot fogom segítségül hívni. Az alap már megvolt, adott volt a csokoládé, és a hűtőszekrény feltérképezése után előkerült még a mascarpone, és a Hulala is. Aztán csak úgy magától jött az ötlet, hogyan is folytassam tovább. Rövid idő alatt elkészült a torta és alig vártam, hogy a kóstolásra kerüljön a sor. Már a hozzávalókból is valami finomra számítottam, de ez a habkönnyű csokoládékrém még a képzeletemet is felülmúlta. Persze a legnagyobb dicséretet páromtól kaptam, aki egyik szeletet a másik után tette a tányérjára. Mindenkinek csakis ajánlani tudom, és egy biztos nálunk hamarosan ismétlés következik.:))




20 cm-es tortaformához:

15 db babapiskóta
8 dk margarin


A babapiskótát összemorzsolni, majd hozzáadni a felolvasztott margarint, és jól összekeverni.(ha túl száraz lenne, akkor egy pici tejet önteni hozzá, de az nem biztos hogy kell)
A tortaformát kibélelni sütőpapírral, majd beleönteni a morzsalékos piskótát. Kézzel belelapogatni úgy, hogy a szélét is befedje. Kb. 20 percre a hűtőbe helyezni.


1 tábla csokoládé (40 %-os kakaótartalmú)
15 dk mascarpone
2 dl Hulala (v. tejszín)
2 cs vaníliás cukor
porcukor


A mascarponét ízlés szerinti mennyiségű cukorral, és a vaníliás cukorral jól kikeverni.
A csokoládét gőz fölött felolvasztani, kihűteni annyira hogy még folyós legyen, és szintén a mascarponéhoz keverni.
A Hulalát (v. habtejszínt) kemény habbá verni, majd óvatosan, apránként a csokoládés krémhez keverni.

A hűtőből kivenni a piskótás alapot, majd lehúzni róla a sütőpapírt, és visszahelyezni a formába.
Beletölteni a csokoládés-habos krémet, a tetejét egyenletesen elsimítani, majd csokoládélapkákkal megszórni.
Legalább egy órára a hűtőbe pihentetni.(így lehűl a krém és szépen lehet majd szeletelni)
Nagyon finom, és garantálom nem lehet abbahagyni addig még az utolsó morzsája is el nem fogy.:)


5 megjegyzés:

  1. Hát azt elhiszem,hogy nem lehet abbahagyni! Micsoda finomság! Már vittem is a receptet! :))

    VálaszTörlés
  2. Tudod, hogy engem nem kell túl sokáig győzködni :-DDD

    Légies lehetett... Légies csokitorta, hmmm...

    VálaszTörlés
  3. Szemirámisz!
    Köszönöm!! Nagyon finom lett, egyszerűen nem tudtuk abbahagyni, az utolsó morzsáig elfogyott.:)
    Biztos vagyok benne, hogy neked is ízleni fog.

    VálaszTörlés
  4. Viki!
    Tudom-tudom!!!:)) A torta valóban légies, viszont én biztosan nem fogok a fellegekbe emelkedni, ha így folytatom a nassolást.:))Kifogsz röhögni, de evés közben emlegettelek is, na meg ma, mert leszedtem több mint egy kiló málnát, és holnap már készül is belőle a finomság.(a fagyasztóba már nem fér több)Tavasszal ha kihajt, küldök neked tövet,postán ha gondolod.

    VálaszTörlés