2010. július 19., hétfő

Fűszeres túróval töltött sült paprika.




Nagyon szép kaliforniai paprikát vettem a hétvégén. Igaz még nem volt határozott célom vele, de gondoltam majd csak elfogy. Bizony kár lett volna otthagyni a boltba, mert végül úgy döntöttem, hogy megtöltöm túróval és megsütöm. Nagyon finom lett!!!!! Kicsit nézelődtem, ötleteket gyűjtöttem, találtam is többféle receptet, melyekből a végén a saját ízlésemre alakítottam ki ezt a receptet. Pestóval töltött csirkemell mellé tálaltam köretként a vasárnapi ebédnél. Más nem is kellett hozzá, így is egy kiadós, ám szerintem kicsit diétás ebéd volt. Vegetáriánusoknak a csirkemell elhagyása nélkül ajánlanám kipróbálásra, mert szerintem úgy is megállja a helyét.





2 db kaliforniai paprika
25 dk túró
1-2 ek tejföl
1 db vöröshagyma
petrezselyemzöld

őrölt fehérbors
kakukkfű
bazsalikom
szezámmag
olívaolaj


A paprikákat kétfelé vágni, majd eltávolítani a magházukat. Kicsit besózni a belsejét.
A túrót villával összetörni, majd hozzáadni az apróra vágott vöröshagymát és a petrezselyemzöldet. Ízlés szerinti mennyiségű fűszerrel ízesíteni és belekeverni a tejfölt is.
Ezt a jól kikevert túrós masszát a félbevágott paprikákba tölteni.
Egy tepsibe egy pici olívaolajat önteni, majd belehelyezni a megtöltött paprikákat és a tetejüket szezámmaggal jól megszórni.
Előmelegített sütőbe tenni, és kb. 30 perc alatt készre sütni.
Sült hús mellé köretként tálalni, de csak úgy magában egy könnyű vacsoraként is fogyasztható.

8 megjegyzés:

  1. Gizikém,ez annyira de annyira finom lehet!!!
    Milyen szorgalmas vagy,és ügyes!!!!puszil Melli.

    VálaszTörlés
  2. Hasonlót láttam az egyik főzős újságban és gondolkodtam, megcsináljam-e! Ez nagyon jól néz ki Nálad!

    VálaszTörlés
  3. Tuti ötlet! Én is szemeztem egy hasonlóval, most teljesen meggyőztél, hogy indulhat a menet :-))

    VálaszTörlés
  4. Ez egy remek ötlet, nagyon finom lehet

    VálaszTörlés
  5. Melli!
    köszönöm!! Tudom te melegben nem mész a konyha közelébe, de a későbbiekben csakis ajánlani tudom a kipróbálását.puszi

    VálaszTörlés
  6. Dia!
    Régebben én is láttam már valahol hasonlót, de akkor elvetettem az ötletet, hát kár volt, mert nagyon finom.:)

    VálaszTörlés
  7. Viki!
    Mindent bele!!!!!!:))) Ízlés szerint lehet fűszerezni, és biztos a siker. Nálunk még apa is dicsérte, pedig ő nem rajong az ilyen dolgokért.:)

    VálaszTörlés
  8. Bianka!
    köszönöm!!! Isteni finom volt.:)

    VálaszTörlés