2010. június 21., hétfő

Salátaleves baconnel.


Salátalevesről már hallottam, de én még nem főztem. A napokban Maya-nál nézelődtem és ő éppen akkor készített salátából levest. Nagyon tetszett a recept, gondoltam kipróbálom. A hozzávalókat olvasva, megállapítottam hogy rossz nem lehet, mivel külön minden hozzávalót szeretek és használok is a főzéshez. Ma pedig el is készítettem ebédre és mondhatom valóban nagyon finom lett. Az eredeti recepten én még annyit változtattam, hogy tejszínt és húsleveskockát is tettem bele. A tejszíntől még selymesebb lett és ez csakis előnyére változtatott a levesen. Maya pirított kenyérrel tálalta, én viszont csak a ropogósra sütött bacont kínáltam hozzá.


1 fej saláta
1/2 l tej
1/2 l víz
2 dl tejszín
3 gerezd fokhagyma
1 cs bacon
1 ek keményítő
1 csokor kapor
2 db húsleveskocka
őrölt fehérbors

citromlé

A bacont felkockázni és ropogósra sütni, majd több mint a felét kiszedni a zsírból és félre tenni a tálaláshoz.

A salátát alaposan megmosni, majd apró levelekre csipkedni.
Felforrósítani a zsiradékot a benne lévő kevés szalonnával és belenyomni a fokhagymát, rátenni a jól lecsepegtetett salátalevelet. Jól összeforgatni és addig párolni még kicsit összeesik.
Ekkor felönteni a tejjel és a vízzel, majd beletenni a húsleveskockát, sózni, borsozni és kb. 30 percig szép lassan főzni.

A keményítőt simára keverni a tejszínnel, majd állandó keverés mellett a levesbe csorgatni.
Hozzáadni az apróra vágott kaprot és belenyomni az ízlés szerinti mennyiségű citromlevet.
Párpercig így együtt főzni.
Tálaláskor a sült baconnal megszórni a tetejét, de pirítóst is kínálhatunk hozzá.

10 megjegyzés:

  1. Kicsit idegenkedek az ilyentől...olyan furinak néz ki az állaga. Bár én eléggé vonzódom az ilyen fura állagú dolgokhoz :D De ez így ebben a tálalásban tetszik és meg is kóstolnám^_^

    VálaszTörlés
  2. A salátalevesről mindig a nagyikám jut az eszembe :). Annyira rég ettem...
    Le is mentem a receptet, hogy végre én is elkészítsem :)

    VálaszTörlés
  3. Így készítettem anyum is. nagyon finom. Azóta sem ettem

    VálaszTörlés
  4. Én még sohasem ettem, de így baconnel igazán meggyőző!

    VálaszTörlés
  5. Gizike a levesed nagyon kinálja magát,ha elfogy a cukorborsó leves,ma ismét sikerült egy fazékkal főzni,akkor utána megcsinálom.puszi!!!

    VálaszTörlés
  6. Araniel!
    Ebből a meggondolásból nem főztem eddig én se, mert kicsit furának találtam. Viszont Maya olyan gusztán tálalta, hogy nem tudtam neki ellenállni. Még a férjem is evett belőle, sőt ízlett neki!!! (pedig az ilyen leveseket nem díjazza) Kíváncsian várom a véleményedet, ha rászánod magad az elkészítésére.:)

    VálaszTörlés
  7. Ami!
    Biztosan a nagyid sokkal finomabban főzte a salátalevest, de szerintem nem fogod megbánni ha elkészíted. Közben pedig a nagyidra gondolhatsz, meg a régi szép emlékekre.:)

    VálaszTörlés
  8. Bianka!
    Neked is csak ajánlani tudom!!!!:)

    VálaszTörlés
  9. Andi!
    Én is most főztem először.:)) Itt az ideje hogy te is kipróbáld!!

    VálaszTörlés
  10. Melli!
    Cseréljünk levest!!!! Imádom a borsólevest, de sikerült a napokban olyant venni amely igencsak kemény maradt.:))

    VálaszTörlés