2010. június 25., péntek

Karalábé leves csirkemájjal és nyakkal.




Friss zsenge karalábét sikerült megint venni (remélem még egy ideig így is lesz) és levest készültem főzni belőle. A napokban kifiléztem a csirkemelleket és gondoltam hozzáteszem azt a csontot, már csak az íze kedvéért. Aztán a hűtőbe megláttam egy félretett zacskót, melyben csirkenyak volt, na gyorsan azt is kivettem. Gondoltam akkor már kerüljön bele egy kis csirkemáj is. Így lett ez a karalábé leves kicsit felturbózva, de nagyon finomra sikerült. Levesbetétnek petrezselymes-vajas galuskát szaggattam bele. Tálaláskor tejföllel jól meglocsoltam.





2 db karalábé
3 db sárgarépa
2 db zöldség
1 db vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
zeller zöld
petrezselyemzöld
5-6 db csirkemáj
mellcsont és nyak

3 db húsleveskocka
pirospaprika
1 tk liszt
vaj

A karalábét megtisztítani és felkockázni. A sárgarépát, zöldséget szintén megtisztítani és felkarikázni.
A csontos részeket és a májat ízlés szerinti darabokra vágni.
Egy edénybe vajat tenni majd elkezdeni párolni a karalábét és a zöldségeket. Közben hozzáadni a csontos részeket és belenyomni a fokhagymát, majd együtt párolni tovább. Ha már kellően megpárolódott, megszórni a liszttel a pirospaprikával és jól összeforgatni. Ezután felengedni vizzel és ízlés szerint sózni, beletenni a húsleveskockát, a vöröshagymát, a petrezselyem és a zellerzöldet. Puhára főzni, majd beletenni a kockára vágott csirkemájat, újraforralni és beleszaggatni a galuskát. Párpercig még főzni, ezalatt az idő alatt megfő a máj és a galuska is.
Végül kiszedni a vöröshagymát és a zöldeket. (én mindig kiszedem, de nem kötelező)
Tálaláskor tejfölt kínálni hozzá.

4 megjegyzés:

  1. Jó kis leves,jöhet vacsorára!!!!!

    VálaszTörlés
  2. nagyon szeretem a karalábét, így ez a leves nagyon finom lehet. Jöhet :)))

    VálaszTörlés
  3. Melli!
    A vacsorával már elkéstem, de ebédre még odaér!!:))

    VálaszTörlés
  4. Bianka!
    Neked is küldöm.:))

    VálaszTörlés