2010. május 11., kedd

Spenót-saláta kukoricával és szezámmaggal.


Még mindig nagyon szép a spenótom, és idén igazán bőségesen terem. Több zacskóval már a fagyasztóba is került, többféleképpen el is készítettem a már kipróbált és bevált receptjeim alapján. Most salátát készítettem a sült csirkecomb mellé. Kukoricával és pirított szezámmaggal dobtam fel egy kicsit, és bizony ez nagyon jót tett neki. Balzsamecetes öntettel meglocsoltam, kicsit állni hagytam, ettől az ízek jól összeértek és egy nagyon finom saláta lett a végeredmény. Bevallom, vacsorára csak úgy önmagában is ezt a salátát ettem, mert nem lehet abbahagyni. Mindenkinek bátran merem ajánlani, aki szereti a spenótot. Nálunk ezután spenót szezon idején, sűrűn a tányérunkra kerül majd.



50 dk spenót
20 dk kukorica
2-3 ek szezámmag
balzsamecet
őrölt fehérbors
cukor(v. édesítőszer)
olívaolaj

A spenótot megmosni és jól lecsepegtetni, majd egy serpenyőbe az olajon elkezdeni párolni. Közben sózni, borsozni. Többször átforgatni. Párperc elegendő a pároláshoz, hogy a spenót ne törjön össze. Ekkor levenni tűzről és teljesen kihűteni.

A fagyasztott kukoricát enyhén sós vízbe feltenni főni. A forrástól számítva kb. 2-3 perc elegendő neki. Ekkor leszűrni és teljesen kihűteni. (dobozos kukoricával is készíthető)

A szezámmagot egy serpenyőbe állandó kevergetés mellett szép barnára pirítani, majd egy tányérba önteni és szintén hagyni kihűlni.

Pár evőkanál balzsamecetet jól elkeverni ízlés szerinti mennyiségű cukorral, és pár evőkanál olívaolajjal.

A kihűlt spenótot egy tálba tenni, rászórni a kukoricát és a szezámmagot, majd meglocsolni a balzsamecetes öntettel.
Egy kicsit állni hagyni hogy az ízek összeérjenek, majd tálalni.
Húsok mellé kitűnő saláta, de csak úgy magában is egy remek, könnyű vacsora .

8 megjegyzés:

  1. Jöhet egy adag!
    Mindenféle spenót saláta nyerő nálam!

    VálaszTörlés
  2. Juj de fincsi lehet! Ezt kellett volna vacsoráznom, nem tejberizst... És nemcsak a kalóriák miatt :))

    VálaszTörlés
  3. Gizike,végre elkészitettem a hagymás mascarponés pitéd,igaz egy kicsit változtattam,ugy hogy adtam hozzá cukkinit is,de valóban isteni recept,nagyon finom lett,be is laktunk belőle.
    A spenót salátád is kipróbálom,ha lesz friss spenótom.puszil Melli.

    VálaszTörlés
  4. Ez nagyon nagyon guszta! Kérek szépen belőle :)

    VálaszTörlés
  5. Thrini!
    Már küldöm is.Feltétlen próbáld ki, isteni finom.:)

    VálaszTörlés
  6. Yasmine!
    Valóban nagyon finom, és még vacsorára is nyugodtan lehet enni. A tejberizs is fincsi lehetett, én is szeretem.:)

    VálaszTörlés
  7. Melli!
    Örülök hogy megsütötted a hagymás pitét, és neked is ízlett. Jó ötlet a cukkini, legközelebb én is teszek bele. Most még lehet kapni spenótot, így ezt is kitudod próbálni, nekem nagyon ízlett.:)

    VálaszTörlés
  8. Ami!
    Köszönöm!!! Már küldök is egy tányérral.:)

    VálaszTörlés