2010. január 13., szerda

Kakaós keksz.


Ma megsütöttem a kinyomós keksz kakaós változatát, amit az előzőekben már megígértem. Most is remekül működött a kinyomó, és minden darab szépen a tepsin landolt. Az eredeti recepten is csak kisebb változtatásra volt szükség, mivel most kakaó került a tésztájába. Nagyon finom lett, igaz más ízesítést nem is tettem bele, mert a kakaós ízt szerettem volna kihangsúlyozni. Nyugodtan merem ajánlani mindenkinek, ebben a változatban sem fog csalódni.



18 dk liszt
2 dk kakaó
12,5 dk margarin(Ráma)
12 dk porcukor
25 gramm étkezési keményítő
1 tojás sárgája
1 kk sütőpor
1 cs vaníliás cukor
4 ek tej

A lisztet a margarinnal elmorzsolni, majd hozzáadni a kakaót, a cukrot, a keményítőt és a sütőport. Jól összekeverni, majd hozzáadni a tojás sárgáját és a tejet. Gyors mozdulatokkal összegyúrni, és 30 percre a hűtőbe tenni piheni.
A hűtőből kivéve, a tésztából lecsípni egy darabot, majd a tenyerünk között kicsit megsodorni(mintha nudlit készítenénk). Ezt a tésztát belehelyezni a kinyomóba, majd egy párat nyomni rajta, hogy a tészta közül kimenjen a levegő, és a végén megjelenjen a tészta.
Egy tepsire rátenni úgy a kinyomót hogy ne maradjon rés közöttük. Megnyomni , majd kicsit oldalra mozdítva szépen leemelni.

A tepsit nem szabad bezsírozni, sem pedig sütőpapírt tenni rá, mert akkor nem fog odaragadni a tészta.

Előmelegített sütőben, közepes lángon párperc alatt készre sütni.(én légkeverésnél 150 fokon sütöttem)

Ha kisült, rácsra szedni és kihűteni. Jól záródó dobozba tenni, és úgy tárolni. A kekszek még puhulni fognak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése