2009. december 9., szerda

Tejszínes zöldborsófőzelék






A napokban éppen azon gondolkodtam, hogy mi is legyen a másnapi ebéd, amikor eszembe jutott, hogy milyen régen volt már főzelék. A főzelékek közül az egyik kedvencem pl. a zöldborsófőzelék, melyet van hogy tejjel és egy pici pirospaprikával megszórva készítek, vagy éppen tejszínnel, és pirospaprika nélkül. Igaz ez a változat kissé fakó színű, ám nagyon finom, és a tejszíntől igazán selymes. A főzelék mellé pedig ízlés szerint kínálhatunk pl. fasírtot, egy szelet rántott húst, esetleg pörköltet, de a tükörtojás is jól illik hozzá.





Hozzávalók:

1 cs fagyasztott zöldborsó
2 gerezd fokhagyma
1 tk ételízesítő
1 csokor petrezselyemzöld
só (ízlés szerint)
2 tk cukor (el is hagyható)
2-3 ek liszt
3 dl tejszín
5 dl víz
2 ek olívaolaj





A zöldborsóhoz adjuk hozzá az olajat, majd kezdjük el párolni. Közben többször keverjük meg, és szórjuk meg az ételízesítővel, és a cukorral, majd pároljuk tovább.

Pár perc után nyomjuk hozzá a fokhagymát, szórjuk meg az apróra vágott petrezselyemzölddel, és pároljuk tovább. 

Ezután öntsük fel a vízzel, ízlés szerint sózzuk, és főzzük puhára, de figyeljünk nehogy a borsószemeket szétfőzzük. 

A lisztet keverjük simára a tejszínnel, és egy kevés főzőlével, majd állandó keverés mellett, csorgassuk a borsóhoz. 

Ezután kevergetve addig főzzük, még kellően besűrűsödik. 

Tálaláskor szedjük a főzeléket tányérba, majd ízlés szerinti körettel kínáljuk. Én most fasírtot kínáltam hozzá.  


1 adag főzelék tápanyagtartalma:

Energia: 297 kcal

Fehérje: 15 g

Zsír: 12 g

Szénhidrát: 32 g


2 megjegyzés:

  1. Én rántás nélkül, tejjel szoktam főzni. Meg sem gondoltam volna, hogy ennyiféle változata van. Szuper. Azért a magyaros is had jöjjön. Még nem is hallottam róla.

    VálaszTörlés
  2. Ani!
    Nagyon finom lett, próbáld ki, nincs benne cukor mint a másik fajtában, de ez így szuper!! Legközelebb hozom a másik változatot is.

    VálaszTörlés