2009. december 7., hétfő

Sült töltött őszibarack dióhabbal




Összegyűlt néhány tojásfehérje melyet nem akartam lefagyasztani, így elkezdtem keresgélni valami finom desszert receptet amihez felhasználhatom. Rá is akadtam a Storyban egy igen szimpatikus receptre. Egyszerűnek látszott az elkészítése, és nem igényelt különösebb hozzávalókat. Mivel minden adott volt itthon, gyorsan hozzá is láttam. Így aztán, meg is volt a vasárnap délutáni nassolni valónk. Szerintem nem csak mutatós, de nagyon finom is, és ezt mi sem bizonyítja jobban minthogy percek alatt mind az utolsó habocskáig elfogyott.


Hozzávalók:

8 db félbevágott őszibarack (befőtt)
10 dkg cseresznye befőtt (kimagozva)
1 cs vaníliás cukor
őrölt fahéj
3 tojásfehérje
10 dkg porcukor
10 dkg darált dió
4-5 db babapiskóta

A babapiskótát lereszelni, és a kimagozott, apróbb darabokra vágott cseresznyével, a vaníliás cukorral, és a fahéjjal összekeverni.

Egy tepsibe sütőpapírt tenni és ráültetni a felezett őszibarackokat.(az aljára kis talpat vágni, akkor nem fog eldőlni)
A barackokba tölteni a cseresznyés masszát.

A tojások fehérjét a cukorral kemény habbá verni, majd óvatosan hozzákeverni a darált diót. Végül a megtöltött barackok tetejére kis halmokat tenni.

Előmelegített sütőben, közepes hőmérsékleten addig sütni még a hab szép piros lesz.

Még melegen tálalni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése