2009. december 23., szerda

Rusztikus kókuszcsókok




Ezt a receptet Trinity-nél láttam meg, igaz nála szép formásak lettek ezek a csókok, nem úgy mint nálam. Ebből eredően kapták a rusztikus nevet. Maradt ki tojásfehérje és így gyorsan én is megsütöttem. Az aljául szolgáló kerek ostyalapot én egy egész tortalapból vágtam ki, mivel nem volt itthon kerek formájú, és még időm sem arra hogy az üzletben keresgéljek. Egy recés késsel kb. egyforma méretűre vágtam fel az ostyalapot. Még annyit változtattam rajta, hogy nem formáztam meg golyónak, inkább kis halmokba tettem az ostya tetejére. Ízre viszont biztosan pont olyan lett mint az eredeti receptben szerepel.






Hozzávalók:

6 db tojásfehérje
25 dkg porcukor
1 tk citromlé
40 dkg kókuszreszelék
2 citrom reszelt héja
2 ek étkezési keményítő
kb. 4 cm-es ostyalapok
tortabevonó csokoládé


A tojások fehérjét elkezdeni habbá verni, majd fokozatosan hozzáadni a cukrot.
Amikor már elég kemény a hab, hozzákeverni óvatosan a citromlevet, a 2 citrom reszelt héját, a kókuszreszeléket, és az étkezési keményítőt.
Egy tepsit kibélelni sütőpapírral és ráhelyezni az ostyalapokat. Vizes kézzel kis halmokat helyezni rá a masszából.
Előmelegített sütőben 125 fokon, légkeverésnél 80 fokon, 25 percig sütni (szárítani).
Amikor már teljesen kihűlt csokoládéval díszíteni.

A tortabevonó csokoládét 1 ek. olajjal gőz felett felolvasztani, majd a habcsókok tetejére csorgatni.

Száradás után jól záródó dobozban tárolni.(nálunk azt hiszem nem lesz szükség dobozra)

2 megjegyzés:

  1. Szerintem ezek szépek! Remélem, ízlik majd...
    Boldog, békés ünnepeket kívánok!!!

    VálaszTörlés
  2. trinity!
    Nagyon finom lett, máskor is megsütöm majd.

    Neked is Kellemes Ünnepeket kívánok!!

    VálaszTörlés