2009. december 13., vasárnap

Mascarponés-túrós körte leveles tésztában





A mai napra is egy körtés finomságot készítettem. Nemrégiben láttam egy receptet, melyben a körte ízesített túróval volt megtöltve, és az adta az alapötletet. Aztán addig alakítgattam, hogy ez már egy teljesen más recept lett. A mascarpone és a túró a körtével már magában is finom, de én még megkoronáztam ezt a leveles tésztában való sütéssel. A végeredmény pedig egy ropogós tészta, a méztől különlegesen finom körte, és a selymes ízű töltelék remek kombinációja. Az elkészítése gyors és egyszerű, ám a végeredmény ellenállhatatlanul finom.


Hozzávalók:


3 db körte
5 dkg mascarpone
10 dkg túró
reszelt citromhéj
porcukor
1 cs vaníliás cukor
1 ek méz
1 cs leveles tészta



A körtéket meghámozni, majd a magházukat kivágni, és kiskanállal mélyedést vájni a közepükbe. Citrommal kicsit megcsepegtetni, hogy ne barnuljanak meg.
A mascarponét, a túrót, a reszelt citromhéjat és az ízlés szerinti mennyiségű cukrot jól kikeverni.

A leveles tésztát vékonyra kinyújtani, majd 6 db egyforma méretű téglalappá felvágni, és sütőpapírral bélelt tepsibe egymásmellé helyezni.
Ezután a körtéket megtölteni a mascarponés-túrós keverékkel, és a tésztára fordítani úgy, hogy a töltelékes rész kerüljön alulra.
A mézet felolvasztani és a körtéket megkenni vele, majd megszórni porcukorral.
Előmelegített sütőben helyezni, és közepes lángon szép pirosra sütni.
Tálalás előtt langyosra hűteni, majd ízlés szerint  porcukorral megszórni.

7 megjegyzés:

  1. Jaaaj, de szép! Gyümölcsös-túrós-mézes, hmmm... Miket tudsz, te jó ég!! Annyira kreatív vagy!! :))

    VálaszTörlés
  2. Yasmine!
    Köszönöm!! Egyszerű, gyors és rendkívül finom!!!

    VálaszTörlés
  3. Azt nézegetem, melyik körtéset is válasszam-ezt, vagy az előzőt...Mindkettő nagyszerű!!!

    VálaszTörlés
  4. trinity!
    Köszönöm!!!
    Szívesen küldök neked mindkettőből!!!

    VálaszTörlés
  5. Ki fogom próbálni ezt a receptet is, nagyon tetszik! :)

    VálaszTörlés
  6. nagyon jó ez a recept!!!!! ma én is megcsináltam és nem is gondoltam hogy a túró és a körte enyire jó együtt igy leveles tésztában nagyon örülök hogy rád találtam már sok minent ki probáltam a recepteidből

    suliba kértek körtés receptet remélem ott is szeretni fogják
    holnap viszünk belöle az osztálynak

    VálaszTörlés
  7. Kedves Juli és Szilvi!
    Én örülök hogy idetaláltál, és köszönöm, hogy el is készíted azokat a recepteket melyek Neked is tetszenek!!!

    Örülök hogy ízlett ez a töltött körtés recept, én sokszor elkészítem, mert egyszerű és nagyon finom. Reménykedem hogy a suliba is sikered lesz vele, és mindenkinek ízleni fog.

    VálaszTörlés