2009. december 17., csütörtök

Körtés muffin.




Napok óta nem volt időm sütni, sőt még főzni sem. Lassan elvonási tüneteim vannak, így gyorsan összedobtam egy finom muffint. Körtét tettem bele, és ettől a közepe finom puha, krémes lett. Az ünnepi hangulatra tekintettel, pedig mézes fűszerkeveréket is adtam hozzá. Ettől finom illat terjeng most a lakásban. Igaz a sok körtétől amit bele tettem, nem lett most olyan szép a formája, de ez cseppet sem zavart, a gyors elfogyasztásában.


 Hozzávalók 12 db muffinhoz:

1-2 db körte
20 dkg liszt
10 dkg cukor
1 ek kakaó
1/2 cs sütőpor
1 mk. szódabikarbóna
2 tk mézes fűszerkeverék
5 dkg darált mandula
1 cs vaníliás cukor
1 db tojás
10 dkg margarin
1 dl tejszín
1 ek méz


A körtét meghámozni és kisebb kockákra feldarabolni.

A száraz hozzávalókat egy tálba tenni, majd összekeverni.

A margarint felolvasztani, majd hozzáadni a tojást, a tejszínt, és a szintén felolvasztott mézet, majd jól kikeverni.

Ezután összekeverni a száraz hozzávalókhoz hozzáönteni a folyékony keveréket, és alaposan összekeverni.
 Végül óvatosan hozzákeverni a feldarabolt körtét is.

Muffin formát kibélelni papírral, majd belekanalazni a körtés masszát.

 Előmelegített sütőben tenni, majd közepes hőmérsékleten 20-25 perc alatt készre sütni.

 A sütőből kivéve rácsra szedni és kihűteni.

A közepe sütés után kicsit lágyabb lesz a körtétől, de nekem nagyon ízlett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése