2009. december 4., péntek

Citromos torta


Ez a torta is azok közé a kipróbálásra váró receptek közé tartozik, amelyek szépen sorakoznak a receptjeim között, és várnak az elkészítésükre. Ma aztán végre erre is sort kerítettem. Most úgyis sok C-vitaminra van szükségünk ebben a nyirkos időjárásban. Szeretem a citromos süteményeket, ebben a tortában pedig csakis a citrom íze dominál. Ennek ellenére nem savanyú, inkább kellemesnek mondható. Elkészítése gyors, és egyszerű az eredmény pedig nagyon finom.

Tészta:

20 dk liszt
10 dk margarin
5 dk kristálycukor
1 db tojás

A lisztet a margarinnal elmorzsolni, majd hozzáadni a cukrot és az egész tojást. Gyors mozdulatokkal összegyúrni, majd két egyforma méretű folpack fólia közé helyezni a tésztát, és így nyújtani megfelelő méretűre.
Ezután a felső fóliát levenni róla, és egy margarinnal enyhén kikent pitesütőbe helyezni úgy, hogy a szélét is befedje a tészta.(én 26 cm-es formába tettem) 10 percre a hűtőbe tenni pihentetni. Végül kivenni a hűtőből, majd villával kicsit megböködni az alját és egy sütőpapírt tenni bele, melyre pl. babot önteni hogy sütés közben ne púposodjon fel.
Előmelegített sütőben közepes hőmérsékleten 15 percig elősütni, majd kivenni és eltávolítani a nehezéket, és kicsit hűlni hagyni.

Citromos öntet:

4 egész tojás
15 dk porcukor
2 cs vaníliás cukor
2 db citrom
2 dl tejszín
1/2 cs vaníliás pudingpor

Az egész tojásokat kikeverni a cukorral, majd belereszelni a citromok héját, és belenyomni a levét is.
A tejszínt simára keverni a pudingporral és szintén a tojás-cukorhoz keverni.
Végül beleönteni az elősütött tortába, és visszatenni a sütőbe.
Előmelegített sütőben, közepes lángon 30 perc alatt szép pirosra sütni. A formában hagyni kihűlni, akkor szépen lehet szeletelni.
Porcukorral megszórva tálalni.



9 megjegyzés:

  1. Én nem igazán szeretem a citrom ízű sütiket, de ezt most megkívántam!

    VálaszTörlés
  2. Szia :)wááá ez biztos nagyon fincsi lett, gondolom nem is várta meg senki,hogy kihűljön igaz? Nagyon szép hétvégét kívánok neked. puszi és szép estét:)

    VálaszTörlés
  3. Szeretem a citromos sütiket, krémeket, fagyit. Szívesen ennék ebből is egy-két szeletet így vacsi után. :)

    VálaszTörlés
  4. Kiskukta!
    Küldök neked egy szeletet kóstolóba, és biztosan ízleni fog!!

    VálaszTörlés
  5. Réka!
    Neked látnoki szemeid vannak, tényleg még langyosan fel kellett szeletelni!! Neked is szép estét, és hétvégét!!!!puszi:)

    VálaszTörlés
  6. Thrini!
    Küldök neked is szívesen!! Ha szereted a citromos sütiket, feltétlen süssed meg, nagyon finom.

    VálaszTörlés
  7. Sajnos én gyakorlatilag minden sütit szeretek:))) Ezt is nagyon!!!
    Nálam is várólistás:)))

    VálaszTörlés
  8. trinity!
    Addig is szívesen küldök neked egy szeletett!!!!:)

    VálaszTörlés