2009. november 5., csütörtök

Köménymagos krumplipüré



A vasárnapi rántott karfiol mellé készítettem köretnek a krumplipürét köménymaggal. Nem ez volt az első eset, mert előszeretettel ízesítem a krumplit akár köménnyel, szerecsendióval, sárgarépával, sütőtökkel vagy éppen majoránnával. Ettől egy más ízvilágot kapok, amivel változatosabbá lehet tenni a pürét. Bármilyen hús mellé kitűnő köret, és mégis kicsit más.

krumpli
őrölt köménymag
margarin
tej


A krumplit kockára vágni és sós köménymagos vízben puhára főzni. Ha már teljesen megfőtt leszűrni a levét. Robotgéppel jó pépesre keverni. Majd hozzáadni a margarint, és annyi tejet hogy egy habkönnyű masszát kapjunk. Ízlés szerint még sózni és őrölt köménnyel ízesíteni. Pár percre még visszatenni a tűzre, és állandó keverés mellet jól összemelegíteni.

2 megjegyzés:

  1. Milyen nagyszerű ötlet, még sosem ízesítettem így, pedig a köményt is nagyon szeretem!! Kipróbálom, köszi!!

    VálaszTörlés
  2. trinity!
    Én sokszor készítem ízesítve a kedvenc fűszereimmel. Így kicsit változatos, és nagyon finom. Biztosan neked is ízleni fog.

    VálaszTörlés