2009. november 24., kedd

Karamell-krém




Ezt a remek receptet Évánál láttam meg, és mivel mi is szeretjük a karamelles finomságokat tudtam, hogy ezt nekem is el kell készítenem. Igaz valami miatt mindig csak tologattam az időpontot, de tegnap végre rászántam magam. Talán az tartott vissza egy kicsit, hogy sokkal macerásabbnak gondoltam. Tévedtem, igaz Éva is megírta hogy nem olyan bonyolult, de most már én is tanúsíthatom. Betartva a pontos leírást, készítettem el. Annyiban tértem csak el a recepttől, hogy nekem másfél óra alatt besűrűsödött. Nagyon finom lett, sőt az üveget reggel szemrevételezve, úgy látom az éjjel nálunk bizony manók jártak, mert jól megcsappant a tartalma.:))


Hozzávalók:

1 l tej (nem zsírszegény)
30 dkg kristálycukor
1/4 kk szódabikarbóna
2 db Dr.Oetker Butter-Vanilla aroma


Egy nagyobb edénybe bele önteni a tejet és hozzáadni a cukrot, a vanília-aromát, és a szódabikarbónát.
Nagylángon felforralni,és kézi habverővel kevergetni mert habosodni fog.
Amikor már forr, mérsékelni a lángot, és kb. 2 órán át főzni. 10-15 percenként kézi habverővel átkeverni.
Amikor már megfelelő a sűrűsége, levenni a tűzről és kicsit hűlni hagyni, majd jól zárható üvegbe kanalazni.
Én 1 óra 30 percig főztem, és eléggé besűrűsödött.

4 megjegyzés:

  1. Szia Gizi!

    Nagyon régen jártam már nálad, mindig csak átfutottam a receptjeidet. Macerás volt az elmúlt hét. De most pótolom a mulasztást. Látom, nem tétlenkedtél, megint rengeteg finomságot találtam.
    Szép ünnepi díszbe öltözött a blogod. Nagyon ügyes vagy ezekben a dolgokban is. Gyönyörű lett.
    Köszönöm a kedves szavaidat, amiket a blogban hagytál. Már válaszoltam rájuk.

    Itt is minden jót kívánok neked.

    Szia: Anikó

    VálaszTörlés
  2. Szia Ani!

    Örülök hogy benéztél hozzám.Köszönöm a dicséretet. Éppen ma gondoltam rád, hogy régen voltál a saját blogodba is. Mentem hozzád, hát már láttam a sok finomságot nálad. Megyek és megnézem amit írtál nekem.
    Puszillak.

    VálaszTörlés
  3. Szia Réka!
    Neked is csodás napot kívánok!!! Puszi.

    VálaszTörlés