2009. szeptember 25., péntek

Székelykáposzta


Tegnap a zöldségesnél járva, megláttam a savanyú káposztát, és rögtön el is határoztam, hogy ma székelykáposzta lesz az ebéd. Gondolom székelykáposztát már mindenki főzött, és nem is igényel nagy szaktudást, de azért leírom, én hogyan készítem el. Egy igazi magyaros étel, és külföldön szerintem nem is ismerik. Tejföllel meglocsolva, friss kenyérrel vagy péksüteménnyel igencsak laktató..... mi nagyon szeretjük, és télen többször is elkészítem.



Hozzávalók:

1 kg savanyú káposzta
70 dkg sertéscomb
1 db vöröshagyma
10 dkg rizs
1 tk ételízesítő
só (ízlés szerint)
2 tk pirospaprika
1 tk őrölt kömény
1 tk majoránna
2 ek olaj
annyi víz hogy ellepje
ízlés szerint tejföl a tálaláshoz


 
 

 
 
A húst ízlés szerint kockázzuk fel. A savanyú káposztának nyomkodjuk ki a levét. (Én pl. kisebbre vágom, mert van hogy túl hosszúak a káposztaszálak, de ettől el is tekinthetünk.)
 
A vöröshagymát pucoljuk meg, vágjuk fel apróra, majd a felhevített olajon kezdjük el üvegesre párolni. 

Amikor a hagyma már kissé összeesett, adjuk hozzá a felkockázott húst, és pároljuk kifehéredésig. Közben szórjuk meg az ételízesítővel, egy csipet sóval, a fűszerekkel, végül pedig a pirospaprikával, majd keverjük alaposan össze. (a sóval óvatosan bánjunk, mert a káposzta is sós)

Ezután öntsük fel vízzel, és főzzük a húst kb. negyed óráig, majd adjuk hozzá a savanyú káposztát, a rizst, keverjük össze, majd öntsük fel annyi vízzel, hogy jól ellepje.

Fedjük le az edényt, majd főzzük legalább 2 órán át, hogy a hús is, és a káposzta is megfőjön. (közben többször keverjük át)

Tálaláskor ízlés szerint tejföllel locsoljuk meg, és friss kenyérrel, péksüteménnyel kínáljuk.
 
 

2 megjegyzés: