2009. május 20., szerda

Polenta


Ezt a köretet a tv-ben láttam és már többször elhatároztam hogy elkészítem ,de valahogy mindig elmaradt. Na, ma úgy döntöttem hogy a tejszínes csirkemáj mellé ez kitűnő köret lehet, és így végre elkészíthettem. Már a látottak alapján gondoltam, hogy csakis finom lehet, de még így is meglepetés ért. Remekül sikerült, és a két íz világ jól kiegészítette egymást. Kukoricadarát már többször is használtam főzéshez, de ezt a változatát is biztosan többször elfogom még készíteni.

2,5 dl kukoricadara
5 dl víz
1 db húsleves kocka
2-3 db újhagyma
10 dk sajt
1,5 dl tejszín
3 dk margarin
őrölt fehérbors


A kukoricadarát a vízzel, és a húsleves kockával elkeverni és feltenni főni. Közben állandóan kevergetni kell. Majd mehet bele a lekarikázott újhagyma. Ízesíteni közben még sóval és őrölt borssal. Ezután hozzáadni a margarint, és ha már teljesen felolvadt akkor mehet bele a reszelt sajt. Végül hozzáadni a tejszínt, és még így főzni tovább ameddig teljesen besűrűsödik.
A főzés ideje alatt folyamatosan kevergetni kell. Nagyon gyorsan elkészül, és még melegen tálalni kell. Bármilyen szaftos hús mellé kiváló köret.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése