2009. május 18., hétfő

Cseresznyés-mákos muffin



Megint muffint sütöttem, mert nem tudtam ellenállni ennek a receptnek sem. Trinity-nél láttam meg, igaz ő meggyel készítette el, és én csak annyit változtattam rajta, hogy cseresznye befőtt került a közepébe. Mivel nekem szilikonos formám van, és az kicsit nagyobb, így növeltem a túró mennyiségét a duplájára. Már sütöttem máskor is cseresznyével muffint, de akkor belekevertem a tésztába, és nem pedig a közepébe tettem. Nagyon ízlett, így biztosan máskor is szívesen megsütöm. Köszönöm a receptet Trinity!!!!



Hozzávalók:

2 db tojás
15 dkg cukor
2 cs vaníliás cukor
10 dkg margarin
1 púpozott kanál tejföl
20 dkg túró
10 dkg mák
1 citrom reszelt héja
12 dkg liszt
1/2 sütőpor
fahéj
cseresznye



Mivel a muffin tészta nagyobb odafigyelést nem igényel, így külön-külön összekevertem a száraz, és a nedves hozzávalókat, majd összeöntöttem, és fakanállal  alaposan összekevertem.
A muffin formát kibéleltem papírral, majd az aljába egy kanál masszát tettem. Ezután mindegyikbe párszem cseresznye befőtt került. Végül a maradék masszát a cseresznyére kanalaztam.
Előmelegített sütőben, 170 fokon 20-25 perc alatt készre sütöttem. A sütőből kivéve rácsra helyeztem, és kihűtöttem a muffinokat.

Közben a tejszínt kemény habbá vertem, majd tálalás előtt a kihűlt muffinok tetejére kanalaztam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése